به منظور ارتقاء سطح آگاهی حقوقی دانش آموزان وفرهنگیان کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم در هنرستان کشاورزی مرحوم آیت الله ملک حسینی یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۹۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان گفت: نداشتن آشنایی با قوانین و مسائل حقوقی عامل بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه بوده و لازم است دانش‌آموزان در دوران تحصیل با مسائل حقوقی به خوبی آشنا شوند.
سید عیسی حسنی با اشاره اینکه همه افراد جامعه در برابر قانون یکسان و ملزم به رعایت آن هستند افزود: قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان نظام اسلامی رسالت خطیری در جامعه بر عهده دارد که علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی اقدامات موثری را در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه انجام می‌دهد و یکی از این اقدامات مهم تفاهم‌نامه با آموزش وپرورش در زمینه دانش‌افزایی حقوقی دانش آموزان و فرهنگیان است.
وی اضافه کرد: امروز افراد کم و سن سال زیادی به علت نداشتن شناخت و آگاهی کافی از عواقب اعمال و رفتار خویش، در زندان‌ها یا کانون‌های اصلاح و تربیت به سر می‌برند که اگر کمی دقت در رفتار خود می‌کردند به چنین سرنوشتی دچار نمی‌شدند.
حسنی به شبکه‌های فضای مجازی و خطرات و آسیب‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: پخش پیام توهین یا تهدید آمیز، عکس و فیلم‌های مبتذل و نامناسب در فضای مجازی جرم محسوب شده و قابل رصد و پیگیری بوده و لازم است دانش آموزان عزیز در عرصه فضای مجازی هوشمندانه و با تامل عمل کنند.
وی افزود: با همکاری آموزش وپرورش استان قضات برجسته در مدارس مختلف در سطح استان برای آگاهی بخشی به دانش‌آموزان در سال تحصیلی حضور پیدا می‌کنند که بررسی‌های ما نشان می‌دهد که نتیجه خوب و تاثیر گذاری داشته است.
مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) یاسوج هم گفت: آگاهی از قانون از ضرورت‌های زندگی در هر جامعه‌ای است، زیرا هر فردی که نسبت به قوانین جاری جامعه آگاهی داشته باشد به همان نسبت می‌تواند در حفظ حقوق خود تلاش کند.
ولی موسوی، همکاری واحد حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان با دادگستری استان پیرامون آموزش مباحث حقوقی در مدارس را اقدامی قابل تقدیر و ارزشمند دانست و افزود: در مدارس دانش‌آموزان باید بدانند که حق توهین یا درگیری با دوستان و معلمان خود و یا نزاع در محیط بیرون از مدرسه را ندارند.
ارسال نظرات