پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری

تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با کمترین انحراف در کهگیلویه و بویراحمد به متقضاین پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۹۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به بانک‌های عامل ابلاغ شده پرداخت تسهیلات بدون انحرافاست گفت: این تسهیلات با کمترین میزان انحراف از منابع و دستورالعمل‌ها پرداخت شده است.
پروانه نیک مرام نظارت را یکی از عوامل مهم در آئین نامه اجرایی تسهیلات اشتغال روستایی، عشایری و فراگیر دانست و افزود: جامعه باید اطمینان داشته باشد در پرداخت تسهیلات اشتغال کمترین میزان انحراف وجود دارد.
وی بیان کرد: میزان انحراف طرح‌های روستایی و عشایری استان بسیار ناچیز بوده و تمامی طرح‌ها مطابق دستور العمل و رسته‌های آن‌ها جزو رسته‌های منتخب و تایید شده می‌باشد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه بررسی و کنترل سرانه اشتغال طرح‌ها از وظایف کمیته فنی است ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی بانک‌های عامل اشتغال درج شده در پرونده‌های بانکی متقاضیان را با سامانه کارا هماهنگ و اشتغال واقعی طرح‌ها را احصاء و اعلام کنند.
نیک مرام خواستار ارسال نکردن طرح‌های بدون داشتن توجیه فنی، اقتصادی و مالی توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک‌های عامل شد.
وی از پرداخت بیش از هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال به هزار و ۵۷۷ طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال زایی برای چهار هزار و ۶۱۰ نفر ایجاد شد.
نیک مرام افزود: این مساله نشان دهنده این است که نظارت و روند پرداخت تسهیلات بسیار فنی و تخصصی انجام می‌شود و مراحل نظارت و جدیت در بررسی اهلیت دریافت کننده تسهیلات بسیار دقیق طی می‌شود.
ارسال نظرات