خبرهای داغ:

جامعه اسلامی در زمینه تربیت فرزند از امام محمد باقر (ع) الگو بگیرد

استاد حوزه علمیه گفت: امام باقر (ع) برای تربیت فرزندان تاکید زیادی کردند و فرمودند در محبت کردن به فرزندان اعتدال و میانه روی کنید.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۳۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام ابوالقاسم حسنی با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: اگر بخواهیم یکی از ویژگی‌های بارز امام باقر (ع) را بیان کنیم باید به مشی اعتدال گونه حضرت اشاره کرد موضوعی که امروزه می‌بینیم عده‌ای شعار اعتدال می‌دهند، ولی متاسفانه مشی آن‌ها خلاف اعتدال را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) افزود: این امام همام وقتی می‌خواهد نشانه کمال انسان را بیان کند از جمله آن‌ها به اعتدال و اندازه نگه داشتن در زندگی اشاره می‌کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: این روز‌ها می‌بینیم که بعضی خانواده‌ها به خاطر تک فرزندی و یا حتی حوصله نداشتن اتاق بچه‌ها را از اسباب بازی‌های رنگارنگ پر می‌کنند و متاسفانه هر چه بچه‌ها می‌خواهند بدون مخالفت برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

حسنی ادامه داد: امام باقر (ع) برای تربیت فرزندان تاکید زیادی کردند و فرمودند: در محبت کردن به فرزندان اعتدال و میانه روی کنید.

وی با قرائت حدیثی از امام محمد باقر (ع) بیان کرد: بدترین پدران کسانی هستند که در محبت کردن به فرزندان خود افراط می‌کنند و بیش از حد به آن‌ها مهر می‌ورزند.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) در بیان ویژگی شیعیان خود فرمودند: مواظب باشید که از شیعیان غلو کننده نباشید، در کار‌ها و کلامتان میانه‌روی کرده و افراط نکنید در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه کسانی غلو کننده و افراطی هستند فرمودند: فرد غلو کننده و افراطی کسی است که درباره ما و مقام ما چیزی می‌گوید که خود ما قائل به آن چیز‌ها نیستیم.
ارسال نظرات