نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نامگذاری 20 اسفندماه روز ملی راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور ثروتی بسیار عظیم برای کشور است و باید قدر این ثروت را بدانیم.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۴۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با تاکید بر اینکه درک ماه های شریف رجب، شعبان و رمضان لازم است، گفت: این ماه‌ها بهار ماه‌های سال و بهار اولیای خداوند هستند؛ باید با اعمالی چون روزه داری، قرائت قرآن، استغفار و شب زنده داری نهایت استفاده از این ماه های عزیز را ببریم.

وی با اشاره به ایام نورانی اعتکاف و ولادت امیرالمومنین(ع) افزود: ماه رجب، ماه بهار قرآن و برگزاری آیین معنوی اعتکاف است. استان مرکزی با 150 مسجد به استقبال این ایام خواهد رفت و لازم است که این ایام باشکوه و با معرت خاصی برگزار شوند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: افتتاح خط راه‌آهن قزوین- رشت 164 کیلومتری که بعد از 20 سال محقق شد یک ضرورتی برای کشور بود که نشان از همت و تلاش مسئولین و پیمانکاران مربوطه دارد و این اقدام می تواند موتوری محرک برای اقتصادی کشور باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خط ریلی کشور در مسیر ترکیه و پاکستان گفت: نیاز است که خط راه آهن ایران و عراق از مسیر بصره و مرز خسروی برای تسهیل تر شدن سفر زائرین حضرت اباعبدالله(ع) ایجاد شودف چراکه توسعه صنعت ریلی کشور یک ضرورت و نیاز مهم تلقی می شود.

وی با اشاره به هفته درختکاری تأکید کرد: ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ جنگل، مراتع و اراضی کشاورزی و باغی، برای همه ما یک امری مهم است و باید به این موضوع توجه بیشتری شود و هرکس در حد توان خود در این امر مهم نقش آفرینی داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: هفته احسان و نیکوکاری یکی از برکات چهل ساله انقلاب اسلامی است و همه باید به فرهنگ حمایت و کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر که از امور نیک و خداپسندانه است، توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان ششمین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی گفت: یاد و خاطر روسای قبلی این قوه به خصوص آیت الله بهشتی و هاشمی شاهرودی را گرامی می داریم؛ به ویژه مرحوم شاهرودی که از شاگردان آیت الله صدر بودند و همواره در کارها ایشان را الگو و سرلوحه اقدامات خود قرار می دادند و همچنین از زحمات آیت الله آملی لاریجانی در طول این مدت تشکر می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت بنیاد شهید در کشور بیان کرد: از مهمترین اقداماتُ انقلاب اسلامی تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که به فرمان حضرت امام(ره) برای ارائه خدمات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تشکیل شد؛ از وظائف مهم مدیران و مسئولان کشور دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان است. همه باید دیدار با این خانواده های گرانقدر که از گنجینه های انقلاب هستند را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: بنیاد شهید هم همانند گذشته با تکیه بر رسالت های اصلی خود تمام توان و تلاش خود را در جهت ارائه خدمات و تسهیل ازدواج، خدمات بهداشتی و درمانی و اشتغال خانواده های تحت نظر بگذارد و با جدیت کامل این امور را دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با اشاره به و گرامیداشت سالروز کانون های فرهنگی مساجد، بزرگداشت سید جمال الدین اسد آبادی، روز جهانی زن و شهادت شهید همت گفت: اردوهای راهیان نور ثروتی بسیار عظیم برای کشور است و باید قدر این ثروت را بدانیم.

ارسال نظرات