قرارگاه دانش‌آموزی و خانه طلاب جوان خشت اول شهرستان ابرکوه که زیرمجموعه جبهه فرهنگی ندای بهشت است، افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۴۵۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، پیش از ظهر امروز قرارگاه دانش‌آموزی و خانه طلاب جوان به‌عنوان چهارمین زیرمجموعه جبهه فرهنگی ندای بهشت تحت عنوان «خشت اول» با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه، اساتید و طلاب حوزه علمیه افتتاح شد.

مسعود امیدواری این اقدام آتش به اختیار را نشان‌دهنده رشد فعالیت‌های جهادی در عرصه فرهنگی و تربیتی دانست و افزود: هم‌اکنون 4 موسسه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی ازجمله گروه هنری آینه، هیئت دانش‌آموزی علمدار حسین (ع)، مؤسسه آموزشی و پژوهشی دفتر مشق و قرارگاه دانش‌آموزی و خانه طلاب جوان خشت اول، تحت لوای جبهه ندای بهشت فعالیت دارند.

مدیر روابط عمومی جبهه ندای بهشت تصریح کرد: اجرای تئاترهای چند رسانه‌ای خورشید در خرابه و گفت‌وگوی آب، برگزاری جلسات مداوم و هفتگی هیئت دانش‌آموزی علمدار، نظارت بر روند شکل‌گیری و کادر سازی سایر مؤسسات، بررسی عملکرد مؤسسات و ارائه راهکارهای نوین ازجمله فعالیت‌های مراکز فوق است.

در ادامه مدیر قرارگاه دانش‌آموزی و خانه طلاب جوان، اظهار کرد: «خشت اول» یکی از 21 مجموعه ندای بهشت است که فعالیتش از تابستان کلید خورد و هدف آن برداشتن اولین گام‌های تربیتی است.

حجت‌الاسلام یعقوب زاده اولین اولویت در فضای تربیتی را وجود یک مربی مجرب دانست و اذعان کرد: هم‌اکنون در این رابطه در شهرستان ضعف‌هایی احساس می‌شود و یک مربی که بتواند به‌صورت همه‌جانبه امور دانش‌آموزان را هدایت کند یا وجود ندارد و یا به علت مشغله زیاد، فرصت چنین کاری برای او فراهم نیست.

یعقوب زاده گفت: در فضایی که «خشت اول» تدارک دیده است می‌توان یک مربی خوب را پرورش دارد که در نتیجه از ترکیب دانش‌آموز و طلبه ساختار تربیتی شهر ساخته می‌شود. لذا آن چیزی که به یک طلبه جوهره علمی، اخلاقی و فرهنگی می‌دهد، برنامه‌ریزی مناسب تحت نظارت اساتید شایسته است.

سپس حجت‌الاسلام حسین فلاح زاده مدیرعامل جبهه فرهنگی ندای بهشت، ابراز کرد: طلاب باید از فضای فراهم شده در خانه طلاب جوان به‌عنوان یک فضای دوستانه برای تبادل تجربیات خود استفاده کنند.

در نهایت امام‌جمعه ابرکوه طرح مذکور را گامی برای ترویج و تقویت فرهنگ برشمرد و اظهار کرد: اگر همسو شدن دانش‌آموزان و طلاب به‌طور تمام و کمال صورت گیرد به دلیل سنخیت سن آن‌ها با یکدیگر، توفیق مضاعفی به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام فتاحی رئیس حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه نیز خدمت فرهنگی، فهم و درک درست مفاهیم و مسائل سیاسی و خدمت به مردم از جمله مهم‌ترین وظایف یک طلبه برشمرد و گفت: اگر طلبه بتواند علم و تقوا را با سیاست و بصیرت به‌درستی تلفیق کند قطعاً می‌تواند تأثیرگذار باشد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات