امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است، یاد و نام شهدا هرچه در میان مردم زنده باشد موجب تزریق معنویت، بصیرت، شجاعت و رشادت در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۵۲۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، حلول ماه رجب و میلاد باسعادت حضرت امام محمدباقر (علیه‌السلام) را تبریک گفت و افزود: ماه رجب، بهار خودسازی برای بندگانی است که به فکر ساختن خود و ذخیره توشه برای آخرت هستند.
وی با اشاره به فضیلت روزه گرفتن در ماه رجب و سفارش به استغفار در این ماه گفت: هرچه می‌توانید در این ماه استغفارکنید زیرا خداوند بخشنده و مهربان است و توبه بندگان را می‌پذیرد. ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی بر امت پیامبر است و خداوند در این ماه عنایت ویژه‌ای به بندگان خود دارد.
امام‌جمعه اردکان در ادامه بابیان اهمیت خدمت به خلق خداوند گفت: دلسوزی نسبت به مردم و خدمت به آن‌ها جزو دین است. از بزرگ‌ترین عبادات و شیوه بندگی خدا پس از انجام واجبات، خدمت به خلق خدا و مردم است.
وی افزود: در آستانه سال جدید قرار داریم و با این اوضاع اقتصادی، کمی تأمل‌کنیم و امسال عید را ساده‌تر برگزار کنیم و به فکر دیگران هم باشیم. در هر خانواده‌ای اگر به فکر نیازمندان خاندان خود باشند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: جشن نیکوکاری در حال برگزاری است افرادی که توانایی مالی دارند از کمک به نیازمندان به‌ویژه ایتام و مشارکت در این جشن دریغ نکنند. پیامبر اسلام فرمودند؛ من و کسی که سرپرستی یتیمی را بر عهده داشته باشد در بهشت در کنار یکدیگر قرار داریم.
وی با اشاره به در پیش بودن اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف در قرآن، دین و سیره اهل‌بیت آمده است. خداوند متعال گاهی با یک دعای مؤمنی که قلب و دلش پاک است بلا را از یک شهر دور می‌کند. آثار و برکات این‌گونه برنامه‌ها قابل‌بیان نیست. باید از این امور معنوی و راه‌های خیر حمایت کنیم.
خطیب جمعه اردکان سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا را گرامی داشت و گفت: باید یاد و نام شهدای عزیز را در محل و شهر خود زنده نگه بداریم. باید فرهنگ شهادت را به نسل‌های جوان و نوجوان منتقل کرد.
وی در پایان تصریح کرد: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است. هم مسئولین وظیفه‌دارند و هم مردم. مسئولین باید تلاش کنند تا برنامه نصب تصاویر شهدا در ورودی شهر اجرایی شود. یاد و نام شهدا هرچه در میان مردم زنده باشد موجب تزریق معنویت، بصیرت، شجاعت و رشادت در جامعه می‌شود.
تسلیت شهادت حضرت امام هادی (علیه‌السلام) از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن پرداخت.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات