خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در نماز جمعه تهران؛

درآمد مردم با وضع معیشتی آنان همخوانی ندارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: سعادت دنیا و آخرت در این است که با خدا معامله کنیم و خدمتگزار مردم باشیم؛ اما متاسفانه امروز سوء مدیریت باعث نابسامانی در زندگی مردم شده است.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۲۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن معنویت و اعتقادات مردم است، تصریح کرد: اگر حوزه های علمیه کساد شوند، بدانید دین کساد می‌شود و دشمنان شما برای از بین بردن این معنویت، اعتقاد، اخلاق، عفت، حجاب، امانت و صداقت و همه ارزش‌ها برنامه و نقشه دارند.

وی افزود: شبکه های اجتماعی، ماهواره ها و نفوذی ها در تمام عرصه های فرهنگی چون سینما، تئاترو رسانه ها به احکام اسلام می تازند و بیانات فمنیستی را تقویت می‌کنند. آنها با رفتارشان اسلام را بد جلوه می دهند.

جنگی سخت تر از دوران دفاع مقدس

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، با بیان اینکه جنگ امروز به مراتب بدتر از هشت سال دفاع مقدس است، اظهارداشت: شما مردم هشت سال جنگ کردید و حالا باید در نبرد فرهنگی و علمی علیه جهالت و معنویت علیه ظلمت حضور پیدا کنید و به تعبیر مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی خمس بچه هایتان را به امام زمان بدهید.

برجامی که خسارت شد

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: «برجام» با اینکه صنعت هسته ای و سانتریفیوژها را محدود کرد اما هیچ تغییری در توسعه سفره‌ها ایجاد نشد. مسئولان وعده داده بودند که می خواهیم هر دو اینها بگردد، اما هر دوی آنها تبدیل به خسارت شد.

وی تصریح کرد: سانتریفیوژ محدود شد اما علمش هست، جوان های ما در این راه شهید دادند و این خون، صنعت هسته ای را بیمه کرده است. خط خون آدرس است؛ علمی که در راه آن خون ریخته شده ادامه پیدا می کند.

خطیب جمعه موقت تهران، با بیان اینکه دنیای غرب، با علم خود توانست برخی از کشورهای جهان را استثمار و استعمار کند؛ به همین دلیل، جوانان ما نیز باید سلاح علم را در دست گیرند و این غارتگران را از مسندی که بر علم دارند به پایین کشند.

دزدی و فساد ریشه در ضعف ایمان دارد

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه علم و معنویت باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، اظهار داشت: هرجا معنویت رفت، دزدی، رشوه، رکود، وقت کشی، بی تعهدی جای آن را گرفت و هر جا مشکلی داریم به ویژه مشکل اقتصادی، به دلیل ضعف ایمان است؛ به همین دلیل نباید از دین و معنویت فاصله بگیریم.

صدیقی خطاب به والدین دانش آموزان تاکید کرد: در همان دوره راهنمایی و متوسطه، بچه‌ها را به دامن امام زمان بیندازید و بگوید آقا جان من این را به شما دادم، دلم می‌خواهد پرچمدار و فرمانده باشد و در برابر دشمنان شما ضرب شست نشان دهد.

وی با اشاره به بازخوانی بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اظهار داشت: مسئله اول علم و دانش است. تضییع عمر برای جوانان خسارت است. جوانهای ما نباید نمره ای و مدرکی درس بخوانند؛ باید عالم شوند، با تجربه شوند، باید مهارت پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه هرجا مشکل اقتصادی وجود دارد ناشی از ضعف ایمان است، گفت: علم و دین دو بالی است که انسان را بالا می‌برد.

وی ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت، به مناسبت‌های ماه رجب اشاره و درباره استفاده از فرصت این ماه نکاتی را مطرح کرد.

وضعیت معیشتی مردم تناسبی با درآمد آنها ندارد

وی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و اینکه حقوق‌ها با درآمدها تناسبی ندارد، تأکید کرد: قیام همه‌جانبه ای داشته باشیم و از حال همسایگان خود خبر بگیریم؛ انفاق، اطعام و ایجاد کار بهترین معامله با خدا و تقوای عملی است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده، اظهار کرد: در این بیانیه به شبهات پاسخ داده شده و راهکار ارئه شده است؛ بیانیه گام دوم یک منشور و تصویر کلی از نظام دینی است که وارد دهه پنجم شده و در آن بر روی برجستگی‌ها و نقاط ضعف مطالعه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، تبیین ارتباط آینده انقلاب با گذشته، تکیه بر جوانان، اظهار امید به این نسل و اظهار عاطفه به جوانان را از ویژگی‌های این بیانیه بیان کرد و افزود: ما دل به رهبر حکیم انقلاب داده‌ایم و به جز امام زمان(عج) نظیری در این عصر برای ایشان نمی‌توانید پیدا کنید و این بیانیه و سخنرانی‌ها از جای دیگر می‌جوشد و یک اکسیر است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه به بحث حفظ اصول و شعارهای انقلاب بعد از چهار دهه اشاره کرد و با مقایسه انقلاب اسلامی با انقلابهای بزرگ دنیا، تصریح کرد: انقلابی که در رأس آن یک فقیه جامع الشرایط وجود دارد، خدایی است نه بشری لذا دل‌های پاک آن را حفظ می‌کنند و تا کنون شعارهای انقلاب، پرچم و پرچدار همانی است که روز اول بوده است، چون حقیقت امام(ره) و رهبری حقیقت خود قرآن است.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم علت بالندگی انقلاب، ابتنای آن بر دین بیان شده، گفت: دعوت‌های اسلام بر اساس فطرت بشر است. خدا دل جوانان را به حضرت آقا عاشق کرده است و من از نزدیک در شهرهای مختلف از نزدیک آن را لمس کرده‌ام؛ جوانان امروز کانون دین را رونق داده‌اند.

لزوم استفاده از ظرفیت عظیم راهیان نور

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آغاز حرکت کاروانهای راهیان نور و ضمن درخواست از مسئولان برای حمایت از این حرکت ارزشمند، اظها کرد: جوانان از این ظرفیت عظیم غفلت نکنند؛ در مشهد شهدا، پیام مقاومت، صبر و شجاعت و جرئت به عینه مشاهده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: براساس بیانیه گام دوم باید ریشه‌های عزت، استقلال و عظمت کشور بازخوانی شود و بر روی آن با روشی جدید و با عشق، شور و شعور کار کنیم. این بیانیه ازهجوم می‌گوید و تأکید میکند بیرون از مرزها در انتظار فرهنگ زندگی، آرامش، عزت، امانت و صداقت شما هستند. شما انقلاب خود را صادر کردید و حضور فیزیکی در بیرون مرزها و جبهه مقاومت شاهد صدق آن هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بحث علم و پژوهش را مورد تأکید قرار دادهاند، گفت: تضییع عمر جوانان، خسارت است و نباید برای مدرک و نمره درس بخوانند، بلکه باید عالم شوند و مهارت کسب کنند.

وی مسئله دیگر در بیانیه دوم را معنویت ذکر کرد و با بیان اینکه مبنای هر رشدی خداست، گفت: هرجا معنویت رفت، رشوه، دزدی و رکود آمد و ما هر جا مشکل اقتصادی داریم، برای ضعف ایمان است؛ علم و دین دو بالی است که انسان را بالا میبرد.

مسئله خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی

امام جمعه موقت تهران به قرار گرفتن سه مسئله خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی در کنار هم در این بیانیه اشاره و اظهار امیدواری کرد که منشأ تحول، جهش دید و بازسازی انقلاب شود.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران گفت: پاکی سنخیت با صفات الهی است و از صفات الهی طاهر است. باید در وجود بنده خدا، صفات پرودگار دیده شود؛ خداوند مؤمن است به معانی مختلف؛ اولاً خودش را قبول دارد و ما باید از نور خدا بهره بگیریم و خدا را در همه آثار و آیات الهی شهود کنیم تا همه تردیدها و ابهامات از کانون قلب ما زدوده شود.

وی افزود: دوما ًخدا موجد امنیت است و مؤمن باید آینه این صفت الهی باشد؛ زبان ما باید ایجاد امن کند و دست ما باید پاک باشد. حیف نیست زبان مجرای یاد خدا نباشد؛ زبان را به ذکر خدا عادت دهیم و دعوت بندگان به خیر و صلاح، ذکرالله است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه مجالس تعلیم و تعلم، بهشت است، گفت: مجالسی که در آن توحید خدا مطرح می‌شود، بهشت است و خدا منت نهاده و این کانونهای نور را در معرض استفاده ما به ویژه جوانانن قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه اعتکاف بهشت و نمونه قشنگی برای جامعه دینی است که میشود همه با امکانات کم، صاحب زندگی با عزت شد، گفت: این اعتکاف از مجالس ذکر است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به ایام نام نویسی برای کانونهای پرورش نیروهای دفاعی، تبیینی، اعتقادی، اخلاقی و سربازان و افسران امام زمان(عج) یعنی حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: این «هل من ناصر ینصرنی» حوزه‌ها برای مقابله با هجمههای همه جانبه دشمن است؛ باید جبهه‌ها را همچون دفاع مقدس پر کنیم.

وی با اشاره به آیه «وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّهً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَهٍ مِنْهُمْ طَائِفَهٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُون» گفت: بر اساس این آیه برخی می گویند داشتن نیروهای علمی و فقاهتی مقدم بر رزمندگان است؛ رزمنده‌ای که تربیت مکتب نیست به درجات عالی شهادت نمی‌رسد؛ به همین دلیل مردم مکلف هستند که فرزندان خود را وقف دین کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار