خبرهای داغ:
مهدی هنری: حدود دو هزار و 140 نفر از جهادگران در قالب 151 گروه در ایام نوروز برای حضور در مناطق مختلف استان جهت شرکت در اردوهای جهادی شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۷۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی استان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود دو هزار و 140 نفر از جهادگران در قالب 151 گروه در ایام نوروز برای حضور در مناطق مختلف استان جهت شرکت در اردوهای جهادی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 277 نفر از برادران و 863 نفر را خواهران تشکیل میدهند  افزود: در این ایام شاهد حضور گروه های جهادی مهمان نیز خواهیم بود.


رئیس سازمان بسیج سازندگی استان عنوان داشت: 7 گروه مهمان تا کنون برنامه های خود را قطعی کرده اند که تعداد این افراد به 606 نفر میرسد و اکثر آنها از دانشجویان دانشگاه های تهران هستند در ایام نوروز در استان حضور پیدا خواهند کرد که 385 نفر برادر و 221 نفر را خواهران تشکیل میدهند.

وی ادامه داد: گروه های جهادی مهمان در شهرستانهای سربیشه، نهبندان، درمیان و طبس حضور خواهند داشت و مابقی گروه های جهادی که گروه های جهادی بومی استان هستند بر اساس منطقه جغرافیایی هدفی که برای هر گروه مشخص شده است در مناطق حضور پیدا خواهند کرد.

هنری خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت هایی که در بازه زمانی مشخص شده ، آمار و اطلاعات و احصای مشکلات روستاها را نیز خواهند داشت و  برنامه ای را در آینده نزدیک برای حضور 5 ساله در منطقه تدوین خواهند کرد.

وی بیان داشت: برای اینکه اثر بخشی حضور خود را بیشتر کنند. رویکرد حضور گروه های جهادی در استان را به سمتی میبریم که به سمت اشتغال سوق داده شود و در بحث مباحث عمرانی نیز پروژهایی را که به گروه های جهادی پیشنهاد داده ایم پروژه هایی است که زیرساخت اشتغال است و بسیاری از کارگاه های اشتغال الگویی را در مناطق هدف جهادگران در زمینه آموزش و بازاریابی برای فروش محصولات کمک خواهند کرد که با بازاریابی بخشی از مشکل فروش نیز برطرف شود.


مسئول بسیج سازندگی استان افزود: نقاط هدف گروه های جهادی حدود 150 نقطه است که 121 نقطه روستایی است و حدود 30 نقطه مربوط به حاشیه شهرها و مناطق محروم شهری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم تعطیلات نوروز مصادف است با برگزاری ایام اعتکاف، پیش بینی شده گروه های جهادی از برنامه های مربوط به اعتکاف که در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد حمایت خواهند کرد.


هنری اظهار داشت: بیش از 500 جهادگر لحظه تحویل سال در مناطق محروم خواهند بود و با برنامه های ویژه ای که برنامه ریزی شده است به استقبال سال جدید خواهند رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها