جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) تهران در همایش «سردار بی ادعا و طلایه داران خیبر» گفت: بسیاری از قدرت های جهانی از اردوگاه کمونیسم شوروی گرفته به رهبری آمریکا در حمایت ارتش بعث عراق تمام تلاش خود را گماشتند، اما ایمان رمز پیروزی رزمندگان بود.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۷۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمد اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثار ا...(ع) تهران در همایش «سردار بی ادعا و طلایه داران خیبر» اظهار داشت: با درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان باید عرض کنم عملیات خیبر، نخستین تجریه عملیات آبی- خاکی ما در دفاع مقدس به شمار می رود. لذا از یک طرف با توجه به سختی ها و صعب العبور بودن راه های آبی و خاکی و از طرفی دیگر، با توجه به آموزش های اندک برخی از رزمندگان و نیز کمبود برخی از امکانات، نتیجه این عملیات همه جهانیان را به تعجب و شگفتی وا داشت.

وی در ادامه پیرامون دستاوردهای رزمندگان در این عملیات افزود: حقیقتا رزمندگان ما در این عملیات کار شگرفی انجام دادند. این مسئله به ویژه در زمانی که کنترل جزایر شمالی و جنوبی و هورالهویزه انجام شد، عظمت و توانمندی رزمندگان غیور ایران اسلامی برای همه جهانیان آشکار کرد. اوج تجلی عزت رزمندگان، تاسیس یک پل شناور به طول ۱۳ کیلومتر بوده است. لذا مجموع این موارد، نه تنها دشمن بعثی و استکبار جهانی را با شگفتی مواجه ساخت، بلکه درس عبرتی شد برای دشمنان این مرز و بوم. 

کوثری با مهم خواندن وحدت استراتژیک ارتش و سپاه در این عملیات افزود: در این عملیات برادران ارتش جمهوری اسلامی نیز مشارکت سازنده و فعالی داشتند. در ضلع جنوبی هورالهویزه برادران ارتش و در خود منطقه هورالهویزه برادران بسیج و سپاه مسئولیت داشتند.

سردار کوثری با اشاره به مشکلات و دشواری های این عملیات تصریح کرد: واقعیت این است که رزمندگان ما در دفاع مقدس، تنها در برابر تجاوز رژیم بعث عراق دفاع نکردند بلکه ما به نوعی در مقابل تهاجم جهان خواران عالم دفاع و مقاومت کردیم.

بسیاری از قدرت های جهانی از اردوگاه کمونیسم شوروی گرفته تا نظام استکبار غربی به رهبری آمریکا در حمایت و تجهیز ارتش بعث عراق تمام تلاش خود را گماشتند، اما ایمان و توکل مثال زدنی رزمندگان ما رمز پیروزی آنان بود که به رغم همه دشواری ها و کاستی های موجود، قهرمانانه علیه هجوم ارتش صدام مقاومت نمودند. به عنوان مثال، در همین عملیات خیبر ما بعضا قایق های لازم برای اجرای برخی فعالیت های نظامی در منطقه هورالهویزه را نداشتیم، اما با این حال، عملیات را به لطف خداوند و تلاش رزمندگان اسلام با موفقیت انجام داده و به اهداف مد نظرمان می رسیدیم.

وی در پایان ضمن تبیین تفاوت ماهیت جنگ در دوران دفاع مقدس و دوران کنونی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ماهیت جنگ در دوران دفاع مقدس و عصر حاضر دارای تمایزاتی است. عمومِ جنگ های امروزی بیشتر از نوع اقتصادی است و ماهیت آن از نوع جنگ نرم است. همانگونه که در تاریخ دفاع مقدس، رزمندگان عزیز و انقلابی ما در جنگی سخت و طاقت فرسا و با روحیه عالی و مثال زدنی دستاوردهای بی نظیری را ایجاد کردند، جوانان امروز هم در دوران کنونی که به عصر جنگ نرم نامگذاری شده است، با توکل بر خدا و تلاش و روحیه جهادی و انقلابی می توانند در مقابل تهدیدات استکبار جهانی پیروز باشند.

ارسال نظرات