فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در همایش «سردار بی ادعا و طلایه داران خیبر»: تمام ویژگی های فردی و شخصیتی شهید همت به مثابه یک الگوی تمام عیار است.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۷۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

سردار سرتیپ پاسدار حاج علی فضلی، فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در همایش «سردار بی ادعا و طلایه داران خیبر» در تبیین ویژگی های معنوی، شخصیتی و نظامی سردار حاج ابراهیم همت، اظهار داشت: شهید همت، معلمِ شهید، سرداری با اخلاص و شخصیتی وارسته بود که در جبهه های جنگ و دفاع مقدس با صفای باطنی و با ویژگی های افضل یک شخصیت مومن و متدین و انقلابی حضور داشت و مخلصانه فعالیت می کرد.

وی افزود: شهید همت همواره سخت کوش بود و نیروی ویژه ای برای روزهای سخت به شمار می رفت. یکی از ویژگی های برجسته این شهید بزرگوار، اقناعی کار کردن بود. لذا مادامی که فرماندهان و سلسله مراتب مربوطه اقناع نمی شدند، اجرای عملیات را جویا نمی شد. سعه صدر، سومین شاخصه ملموس شهید همت به شمار می رفت. با بسیجیان بسیار صمیمی بود و همواره در میان آن ها حضور داشت تا حدی که بسیجیان در مراسم های مختلف همواره گرد او جمع می شدند. لذا تمام ویژگی های فردی و شخصیتی شهید همت به مثابه یک الگوی تمام عیار است.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در رابطه با میزان تلاش و سخت کوشی های شهید همت افزود: من نزدیک به یکسال همراه ایشان بودم و به جرئت می توانم بگویم که به اندازه انگشتان یک دست، تا اذان صبح نخوابید. شب و روز برای شهید همت معنایی نداشت. این شهید عزیز همیشه می گفت: «هر وقت دیگر کاری نداشتید آن وقت می توانید به راحتی بخوابید». لذا همه ویژگی های نیک در وجودش به روشنی دیده می شد. همواره  به نیروهایش اجازه پرسش و پاسخ و نقد و بررسی می داد و رزمندگان عاشقانه  از او اطاعت می کردند. مطیع محض حضرت امام(ره) و سلسله مراتب فرماندهی بود لذا ذره ای از اجرای دقیق تدابیر و دستورات ابلاغ شده از سوی امام راحل کوتاهی نمی کرد.

سردار فضلی درخصوص نحوه زندگی و معیشت ساده شهید همت اذعان داشت: سبک بال بود و ابدا وابستگی به دنیا و مال دنیا نداشت. یکبار از جنوب می خواستیم به غرب برویم و خانواده ایشان هم همراهشان بودند.کل وسایل زندگیشان پشت یک تویوتا جا شد.

وی با اشاره به خاطره ای جالب از این شهید بزرگوار تصریح کرد: میزان خلوص و سادگی شهید همت به قدری واضح بود که بعضا ایشان در مقام یک راننده ساده فعالیت می کردند. یادم هست یک بار می گفتند: «ما بیشتر از رانندگان کامیون در جاده هستیم! و حساب کردم در یک ماه ۱۵۰۰۰۰ کیلومتر جا به جا شده ام و در عین حال لشکر را هم اداره کرده ام!»

سردار فضلی در پایان خاطرنشان کرد: شهید همت، از هر لحاظ، مرد کم نظیری برای سپاه اسلام بود. ما هرچه داریم در نظم و انضباط، آمادگی جسمانی و… از ایشان یاد گرفتیم. در یکسالی که کنارشان بودم، بارها از زخم معده رنج می برد، لکن هیچگاه این مسئله را عنوان نمی کرد، ماهم اتفاقی به این موضوع پی بردیم. همواره برای مظلومیت و غربت شهدا می گریست. به رغم مجروحیت هایی که خود داشت، از مجروحیت رزمندگان همواره ناراحت می شد. از طرفی، در مسائل دینی و عمل به احکام شریعت مقدس اسلام نیز یک الگوی واقعی بود.

خداوند قرین رحمتشان کند و به ما کمک کند روز قیامت شرمنده شهید همت و سایر شهدای عزیز نشویم.

ارسال نظرات