خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: همانطور که انسان‌های خوب با دل‌های پاک به سمت قرآن کریم گرایش دارند انسان‌ها ناپاک از قرآن می‌گریزند، پاکی دل انسان بستگی به نسبت جاذبه ای دارد که به سمت قرآن خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۱۸۷۴۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مرحله نهایی و آئین اختتامیه مسابقه قرآنی اسراء که به میزبانی استان قزوین در سالن شهید رجایی دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد، با تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) و حلول ماه رجب اظهار کرد: ماه‌های فروردین، اردیبشهت خرداد که همزمان شده با ماه‌های معنوی رجب، شعبان و رمضان، زمان رویش و رشد معنویت و وعده‌های الهی در وجود انسان است.
وی افزود: در این برنامه استان قزوین به واسطه حضور دغدغه‌مندان قرآن نورانی شد، خانواده‌های محترمی که فرزندان رشید قرآنی را پرورش دادند، فرزندان پاک و سالم و عاقلی که تحت تاثیر آیات قرآن کریم رشد یافتند و به موفقیت رسیدند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز باید به همه شرکت کنندگان و خانواده‌های آنها برای در برنامه اسراء تبریک گفت، خدای متعال به شما خیر و برکت عنایت کرده که در مسیر یک حرکت قرآنی قدم برداشتید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تدبر و قرائت و هم نشینی با قرآن لازمه زندگی امروز ماست، یادآور شد: همانطور که انسان‌های خوب با دل‌های پاک به سمت قرآن کریم گرایش دارند انسان‌ها ناپاک از قرآن می‌گریزند، پاکی دل انسان عاملی می‌شود که به سمت قرآن جاذبه داشته باشد.
وی تاکید کرد: زمانی که نام خدا به میان می‌آید دل‌های مومنان می‌لرزد شبیه عاشقی که معشوق خود را مشاهده می‌کند، زمانی که آیات قرآن بر مومنان قرائت می‌شود بر ایمان و اعتقاد آنها می‌افزاید، زیرا قرآن برای مومنان شفاء و رحمت است اما برای ظالمان، خسارت و ندامت است.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: آیات و پیام‌های قرآنی شبیه زنبور عسل است که بر دل‌های پاک و مطهر می‌نشیند و بر این دل‌ها تاثیر خواهند گذاشت، از سوی دیگر گناه و معصیت ما را از قرآن دور می‌کند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در قرآن تاکید می‌کند اگر انسان به این نقطه رسید و خودش لمس کرد که ما این کتاب را نازل کرده ایم، این انسان بیدار و بصیر است و اگر به این فهم نرسید کور و نابینا خواهد بود حتی اگر ثروتمندترین و قدرتمندترین فرد روی زمین باشد.
وی یادآور شد: خدای متعال در آیات مختلف قرآن ما را سفارش به تدبر در کلام الهی کرده است و تاکید خداوند این است که سبک زندگی ما قرآنی شود، اکثر آسیب‎های امروز جامعه ما به واسطه دوری از قرآن کریم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بزرگترین ذکر آیات قرآن کریم است، گفت: خدای متعال می‌فرماید هرکس از ذکر من روی برگرداند در سختی و مشقت و ترس و نگرانی و ناامیدی زندگی خواهد کرد.
آیت‌الله عابدینی در پایان ابراز کرد: امنیت و آرامش و اخلاق قرآنی زمینه ساز یک زندگی سعادتمند است، خانواده، بازار، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه و فرهنگ ما اگر قرآنی شود بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی ما رفع می‌شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها