یک استاد دانشگاه گفت: در واقع تفکر ولایت فقیه را امام دهم شیعیان بنیان‌گذاری کردند که یکی از روش های معرفی این تفکر انتصاب نائب هایی بود که در برخی از مناطق تعیین کرده بودند؛ مفهوم کامل ولایتمداری را ایشان به مردم زمان خود نشان دادند و تبیین کردند.
کد خبر: ۹۱۱۸۷۹۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ استاد علیمرادی از اساتید برجسته دانشگاه و کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی گفت: دوره امامت امام هادی(ع)، دهمین امام شیعیان و فرزند امام جواد(ع) در دوره خلافت بنی عباس سپری شد.

وی با بیان اینکه خلفای بنی عباس از ترس نفوذ معنویت امام در جامعه آن زمان، ایشان را در سامرا زندانی کردند، افزود: زیارت جامعه کبیره از این حضرت نقل شده است که جا دارد شیعیان حضرت برای شناخت واقعی ایشان به این زیارت پرفیض نگاهی دقیق بیندازند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: برای تبیین نقش ایشان در ظهور باید گفت که امام هادی(ع) جامعه زمان را برای غیبت آماده کردند و زمینه را برای امامت حضرت مهدی(عج) فراهم ساختند.

وی تأکید کرد: در واقع تفکر ولایت فقیه را امام دهم شیعیان بنیان‌گذاری کردند که یکی از روش های معرفی این تفکر انتصاب نائب هایی بود که در برخی از مناطق تعیین کرده بودند؛ مفهوم کامل ولایتمداری را ایشان به مردم زمان خود نشان دادند و تبیین کردند که ولایت معصوم حاضر با معصوم غایب تفاوتی ندارد و این موضوع به صراحت در زیارت جامعه کبیره اشاره شده است.

دکتر علیمرادی اظهار کرد: از جمله اقدامات مهدوی امام هادی(ع) مدیریت اسلام و جامعه تشییع در 14 سالی که ایشان در زندان بودند از طریق وکلای ایشان سازماندهی و مدیریت می‌شد.

وی با اشاره به اهانت دشمنان اسلام به جایگاه و شخصیت امام هادی(ع) طی سال های گذشته افزود: دلیل این اهانت‌ها این بود که دشمنان اسلام و دین به این حقیقت که برای تضعیف اسلام و نظام اسلامی باید ریشه مهدویت را بزنند، پی برده بودند و به همین جهت تخریب شخصیت امام هادی(ع) را آغاز کردند و هدفشان از بین بردن رنگ و بوی تشیع در اسلام ناب محمدی(ص) بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی دیگر از اهدافی که دشمنان از تخریب شخصیت امام هادی(ع) دنبال می کردند این بود که جریان مقاومت را تضعیف کنند. جریان مقاومت تازه در حال شکل گیری بود و دشمنان اسلام، نماد مقاومت را که اهل بیت(ع) و در رأس آنها اباعبدالله الحسین(ع) و امام هادی(ع) است را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمنان برای از بین بردن تفکر شیعه در درون اسلام و نماد مقاومت این بود که بتوانند نقشه های خود را در درون منطقه غرب آسیا پیاده کنند ولی امروز شاهدیم که جریان مقاومت به برکت تفکر اهل بیت(ع) به یک جریان قوی و مدافعی برای اسلام و تشییع تبدیل شده است.

ارسال نظرات