یک استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید مکتب اهل بیت(ع) به ویژه نهضت عاشورا و راه ائمه معصومی که نقش های بزرگی برای مبارزه با کفر و استکبار داشتند که امام هادی (ع) یکی از این بزرگواران است در دستور کار ملت ایران قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۷۹۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام محمودی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناس برتر مذهبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: سوم رجب شهادت امامی است که عمر شریف و گرانقدر خود را صرف هدایت و زعامت مسلمین کرد و از هیچ تلاشی برای اعتلای اسلام دریغ نداشت.

وی افزود: دستگاه فاسد حکومت عباسی به دلیل احساس خطرهایی که از وجود این امام بزرگوار داشت ایشان را در نزدیکی کاخ های خود زندانی کرد و با این کار می خواستند نور هدایت ایشان را خاموش کنند، نفوذ معنوی و علمی امام دهم شیعیان به گونه ای بود که جامعه آن زمان را مغلوب خود کرده بود.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه ادامه داد: الگوی امام دهم شیعیان جدای از کرامات ویژه ای که در احادیث و روایات متعدد از ایشان نقل شده است، نمونه ای کامل برای مبارزه با کفر و استکبار است، ایستادگی و مقاومت ایشان در برابر خائنی چون متوکل عباسی امروز می تواند به عنوان یک نماد ولایتمداری معرفی شود.

وی تأکید کرد: زندگی امام هادی(ع) به دلیل حفظ مرجعیت ایشان، می تواند نقطه ای عطف در تاریخ اسلام محسوب شود و این به دلیل این است که آن حضرت توانست با اقدامات موثری که انجام دادند دین اسلام حفظ کنند و جریانی که قصد نابودی مکتب اهل بیت(ع) را داشت نتوانست به اهداف پلید خود دست یابد.

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد: انقلاب اسلامی با الگوگیری از مکتب عاشورا چهل سال افتخارهای بزرگ برای خود کسب کرد و یک کارنامه سربلند در تاریخ به ثبت رساند.

وی افزود: امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید مکتب اهل بیت(ع) به ویژه نهضت عاشورا و راه ائمه معصومی که نقش های بزرگی برای مبارزه با کفر و استکبار داشتند که امام هادی (ع) یکی از این بزرگواران است در دستور کار ملت ایران قرار بگیرد.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: بنی عباس از جمله حکومت هایی بود که در راستای به انحراف کشیدن مبنای دین و خط اصلی اسلام توطئه های زیادی را انجام دادند و بیشتر دین را ابزاری برای به قدرت رسیدن می دانستند نه به عنوان مکتبی که برای سرنوشت مردم و جامعه تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات