استاندار کردستان اعلام کرد بنا بر مصوبه شورای تامین، جابجایی دام در سطح استان قاچاق محسوب نمی‌شود، مگر اینکە این دام‌ها بە طرف مرز‌های استان بردە شوند.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۶۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا در یازدهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: دامداران و روستائیان نباید بنام مبارزه با قاچاق دام در فشار باشند، چرا که محل ارتزاق آنان از این محل است.

وی افزود: ضرورت دارد دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق دام حساب شده‌تر نسبت به ضبط دام‌هایی که ظن قاچاق بر آن‌ها وارد است عمل کنند.

مرادنیا ادامه داد: در این این شرایط حبس دام در استان باعث کاهش قیمت گوشت نخواهد شد و بلعکس به قاچاق دامن خواهد زد، بنابراین لازم است مانعی برای جابجایی دام در استان و خارج شدن آن به طرف استان‌های دیگر وجود نداشته باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه مظف به مبارزه با قاچاق در همه اشکال و ابعاد آن هستیم گفت: در داخل استان نباید برای جابجایی دام مشکلی برای دامداران وکشاورزان پیش بیاید، مگر آنکه به سمت شهر‌های مرزی و با هدف قاچاق باشد.

مرادنیا در پایان از ستاد تنظیم بازار خواست نسبت به تامین کالا‌ها در پایان سال و اوایل سال نو و همزمان با ورود مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: بخشی از قاچاق‌ها به سبب شایعات انجام می‌شود و لازم است در این خصوص مقداری کار تبلیغی و فرهنگی انجام شود، تا مردم زیاد تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نگیرند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات