سردار شهید سید محمد کاظم زاده:

سرداری که از انجام هیچ کاری برای خدمت به هموطنانش دریغ نمی کرد

مروری بر زندگی شهید و فرازی از وصیت نامه این شهید عزیز سردار شهید سید محمد کاظم زاده منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۷۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

به گزارش  سرویس بسیج کارگری ،  مروری بر زندگی شهید و فرازی از وصیت نامه این شهید عزیز سردار شهید سید محمد کاظم زاده منتشر شد.

بسم رب شهدا و الصدیقین

سید محمد کاظم زاده در در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۲۸ در قهدریجان در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود. تحت تربیت پدر ، با تعالیم پاک قرآنی به گوهر امانت و نیکی آراسته گشت . او دوران دبستان را پشت سر نهاد و برای ادامه تحصیل به اصفهان رفت.  در اوقات فراقت بعد از درس به کارگاه موزاییک  سازی رفت و برای تأمین مخارج تحصیل در آنجا مشغول به کار شد.

با تلاش و مرارت های بسیار موفق به اخذ دیپلم شد. سپس به زادگاهش بازگشت و ازدواج نمود. خدمت سربازی را در دادگستری یزد به پایان رسانید و در کارخانه ذوب آهن اصفهان دوره دوساله ، فوق دیپلم فنی (نورد) را طی کرد و در سال ۱۳۵۷ به عنوان تکنسین فنی نورد مشغول به کار شد.

روح پرتلاطم او در فضای کارگری که مملو از محرومیت بود صیقل یافت ، او با شرکت در جلسات سیاسی زمینه های آشنایی با رهبر انقلاب را آماده نمود.

همزمان با بازگشت امام  به ایران ، او به اتفاق برادرش و تنی چند از مبارزین به تهران عازم شد و به نگهبانی از جایگاه امام در بهشت زهرا (س) پرداخت و از سازمان رادیو وتلویزیون مراقبت به عمل آورد .

پس از ورود امام از جمله نیروهای ویژه محافظ امام بود ، او در کمیته انقلاب اسلامی با عشق وعلاقه  به جذب نیروهای مردمی و تعلیم وآموزش آنان همت گماشت.

در سال  ۱۳۵۹ که تجاوز بعثیان عراقی به ایران شروع شد او مشتاقانه به عضویت سپاه درآمد و راهی جبهه نبرد شد  وهمراه با بسیجیان عاشق لبیک گویان به حراست از حریم انقلاب اسلامی راهی کردستان شد،در مریوان با سمت فرمانده گردان و محور عملیاتی مریوان ، با نیروهایی از بسیج و ارتش به آزاد سازی روستاها و ارتفاعات آن منطقه پرداخت.

او فرمانده شجاعی بود که در آزادسازی قلعه بروکر- ده رامپو و  درکس و قلعه پیر رستم و اودالان نقش مهمی را ایفا کرد، و در راه حفط کیان انقلاب اسلامی جان خویش را در طبق اخلاص نهاد.

بسیجی عاشق و سردار عزیز در مراجعت از یکی از ارتفاعات کردستان به محاصره نیروهای وابسته رزگاری درآمد و با مجاهدت های فراوان با یک گروه ده نفری محاصره را شکسته و به خط الراس رسیدند در این هنگام با موج انفجار یکی از آتشبار های دشمن در قلعه ایمان مریوان در روز تولدش یعنی دوم اردیبهشت ماه سال 1360در سی و دو سالگی به شهادت رسید .

فرازهایی از وصیت نامه شهید محمد کاظم زاده

سلام بر شما هم سنگرانم و سلام بر شما همرزمانم و شما برادران مسلمانم آنگاه که در کارگاه کار می کردم هر روز شاهد شعار دادن گروه هایی بودم که به نام خلق و به نام توده دم از حمایت از زحمت کشان می زدند و خود را ضد امپریالیسم می خواندند گرچه از قرآن فهمیده بودم و شناخته بودم که اینها مدافعین دروغین هستند که کارگر و کشاورز را سپر حرکت خویش کرده اند اما هرگر باورم نمیشد که روزی بدست ناپاک کسانی، یعنی همان مدافعین دروغین کارگران به خاک و خون بغلطم.

آن روز که برای نجات مردم صادقانه به کردستان رفتم و با قلبی مملو از عشق به مردم کرد ، به آن خطه عزیز قدم گذاشتم خداشاهد است که نه آدم کش بودم و نه ضد خلقو نه دیکتاتور و تنها و تنها به قصد آباد کردن کردستان و برای اسلام به آنجا رفتم ولی آنان ناجوانمردانه به ما حمله کردند و بسیاری از همفکران و همسنگران ما را به شهادت رساندند .

برادرم دشمن از کار تو می ترسد و هر مهره ای که تو در کارخانه می بندی طنابی سربی می پندارد که بر گردنشان پیچیده می شود و هر وسیله ای که تولید می کنی چون تیری است به سوی غرب و شرق که خطا رفتنی نیست. آری هرچند تیر رزمندگان در جبهه به دشمن اصابت می کند اما تولید تو همچون تیرهایی است که تماما هدر نرفته و به دشمن اصابت می کند. پس برادرانم پیامم به شما که پیام شهیدان و انبیاء است تولید است،تولید ،تولید .

آرزو دارم که پاسدار خونم و محافظ اسلام باشی که اگر اسلام بماند همه چیز خواهد ماند و استعمار و استثمار از بین خواهد رفت و اگر اسلام نباشد نه تو می مانی و نه کار و اگر چنانکه بمانی به صورت انسان نخواهی ماند بلکه به مانند حیوانی خواهی ماند که شرافت اش را دزدیده اند و سوار بر او از وی بار می کشند.

 چکیده ای از فعالیت های سردار شهید سید محمد کاظم زاده :

1- فعالیت های مهم سیاسی اجتماعی شهید

- موسس انجمن اسلامی شرکت ذوب آهن اصفهان در زمان رژیم پهلوی
- حضور فعال در تظاهرات علیه رژیم طاقوت و چاپ و تکثیر اعلامیه و پخش آن در بین مردم و کارگران
- نگهبانی و مراقبت از بیت امام همزمان با ورود ایشان به میهن
- نگهبانی و حراست از صدا و سیما بعد از انقلاب
- مبارزه با گروه های مدافع طاقوت در کارخانه
- پیشهاد مسئولیت فرمانداری و شهرداری بعد از انقلاب و عدم قبول ایشان به دلیل علاقه به حضور در جبهه
- ساخت حمام و لوله کشی آب در مناطق محروم

2- فعالیت ها و خصوصیات عبادی – معنوی و علمی شهید

- مقید به انجام واجبات دین ، احکام ، نماز شب و ...
- فردی بود صبور ، مهربان ، منطقی و محبوب در میان خانواده و مردم
- قاری قرآ« از زمان کودکی
- برگزاری کلاس های عقیدتی سیاسی و آموزشی برای کارگران
- برگزاری کلاس های شبانه سوا آموزی برای بزرگسالان به منظور کسب سواد و بالا برد آگاهی مردم .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار