نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: پرداخت زکات برکات آسمان وزمین را به دنبال دارد و مایه رشد مال خواهد شد و مردم باید مطمئن باشند که تمامی وجوهات زکات جمع‌آوری شده در همان مناطق هزینه شده و به جا‌های دیگر نمی‌رود.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۷۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حضرت آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گردهمایی زکات شهرستان دیواندره که با حضور مسئولین و روحانیون فعال عرصه زکات برگزار شد، اظهار داشت: زکات یکی از واجباتی است که به امور اجتماعی مسلمین مربوط می‌شود، کسانی که خداوند ثروت زیادی به انان داده و زکات را به موقع پرداخت می‌کنند جسم مال و روحشان از همه چیز پاک می‌شود.
 

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: پرداخت به موقع زکات برکات آسمان و زمین را به دنبال داشته و بیمه‌ای بر مال مومن است.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در چهل سال گذشته به فقرا ومستمندان گفت: امروزه بسیاری از فقرا ومستمندان از خدمات این کمیته بهره‌مند هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز حدود ۲۰ درصد از اشتغال کشور را کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد کرده و انتظار می‌رود این فعالیت‌ها در استان های، چون کردستان روز به روز بیشتر شود.

آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید کسی که ازنعمت آب، خاک وهوای مناسب برخوردارشود واحساس گرسنگی کند مورد عذاب الهی قرارخواهد گرفت.

وی گفت: وابستگی به دنیا انسان را بیچاره می‌کند و انسان باید بر نفس خود فایق آید تا بتواند زکات بپردازد ودر راه خدا کمک کند؛ که وابستگی وی به مال و دنیا کمترشود.

نماینده، ولی فقیه دراستان افزود: پرداخت زکات باعث حفظ وامنیت مال ودارایی شخص خواهد شد و زکات مختص به یک دین ومذهب نیست و برای همه انسان‌ها به جهت برکت مال وی می‌باشد.

وی یکی از راه‌های اداره حکومت اسلامی جمع آوری زکات دانست وافزود: می‌بایست موارد مورد مصرف زکات‌های جمع آوری شده برای مردم روشن شود تا اعتماد مردم برای پرداخت زکات به مسئولان جلب شود.

وی در ادامه افزود: باید مردم تشویق شود که زکات در کنار نماز است و اگر مسلمانان می‌خواهند قرب الهی پیدا کنند فقط نماز کافی نیست باید در کنار آن زکات هم باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: همانطور که اموال را بیمه می‌کنید باید بخشی از آن را با خدا بیمه کنید، چون زکات بیمه مال است وباید نسبت به فقرا احساس مسولیت داشته باشید.

ایشان خاطرنشان کرد: زکات مایه رشد داشته‌های فردخواهد بود وهیچ عواملی اموال ودارایی انسان را ازبین نمی‌برد مگر به سبب عدم پرداخت زکات وخمس آن مال.

نماینده، ولی فقیه دراستان یادآور شد: جمع آوری زکات در کردستان همواره رشد داشته و هیچ وقت کمتر از سال قبل نبوده و تلاش عاملان زکات و نیز اعتماد و اعتقاد مردم از دلایل این موفقیت در این کار بوده است.

ایشان تصریح کرد: ستاد‌هایی که در استان وجود دارد باید مسوولیت خود را در این راستا به خوبی انجام دهند و مردم مطمئن باشند که این زکات نه تنها از استان بلکه از شهرستان و بخش هم خارج نمی‌شود.

وی پرداخت زکارت را یک کارفرهنگی دانست وگفت: پرداخت زکات، چون زمینه اشتغال را فراهم می‌کند وباعث درآمد می‌شود می‌توان به عنوان یک کارفرهنگی قلمداد کردکه قشری از جامعه را ازبیکاری نجات خواهد داد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: باید این زکات خرج اشتغال‌زایی در استان شود و یکبارمصرف نباشد یعنی گردش پیدا کند چرا که اینگونه مردم بیشتر از همیشه در کار‌های خیر پیشقدم می‌شوند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دوم سخنانش با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب خدایی است، یاداور شد: انقلاب اسلامی زنده‌کننده مجدد دین بود که علاوه بر حفظ ارزش‌های قرآنی و دینی، انسانیت را نیز معنا نمود.

وی اظهار کرد: رشد سامانه‌های جنگ‌افزاری، تولید موشک‌های بالستیک (قاره پیما) که وحشت امریکا را در پی داشت، تولیدات نانو، دست‌یابی به علم روز نانو و تولید محصولات مورد مصرف مردم گوشه‌ای از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اکنون کشور پس از ۴۰ سال از لحاظ قدرت نظامی جزه چهار کشور برتر دنیا بوده که ۹۸ درصد از نیاز‌های آن در داخل تولید می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات