مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد؛
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: طرح هاتف در بنیادشهید وامور ایثارگران استان زنجان با شعار" نمی آیید ولی پاسخ می گیرید" دایر شده و خانواده های شهدا می توانند با ارسال پیام به سامانه 1616 درخواست خود را اعلام نمایند.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۰۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛علی کاظمی با اشاره به اینکه بنیاد شهید استان به 50 هزار نفر جمعیت آماری جامعه هدف ایثارگران خدمت رسانی می کند، اظهار داشت: استان زنجان هفت هزار جانباز، 586 آزاده سرافراز و سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 532 شهید معزز در اسفند ماه به شهادت رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ایثارگری در قبال انقلاب اسلامی وظایف خود را انجام داده اند، تصریح کرد: کلمه ایثار و ایثارگری در بین خانواده ها متجلی است و مردم قدردان ایثارگری این عزیزان هستند.

این مسئول با بیان اینکه قانون جامع خدمات ایثارگری تا سال 1393 به صورت آزمایشی ابلاغ و اجرا می شد، خاطرنشان کرد: قانون جامع خدمات ایثارگری بیش از 350 نوع خدمت را شامل می شود که که ارائه این خدمات صرفا از عهده بنیاد شهید خارج بوده و بنیاد شهید کار هدایت، راهبری و نظارت را در این موضوع دارد و 20 وزارت خانه در اجرای این قانون دخیل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر اینکه همه نیازهای واقعی جامعه ایثارگری بلاجواب نیست و هر دهه مطالبات خود را داشته و قابل قیاس با دهه های گذشته نبوده اضافه کرد: مطالباتی از قبیل قرار گرفتن در سنین سالمندی جانبازان و والدین شهدا نیاز به مراقبت های بهداشتی و پایش سلامت در اولویت اول بنیاد شهید قرار دارد و ارتقا تحصیلی و اشتغال جامعه هدف نیز از دغدغه مهم این بنیاد به شمار می رود.

کاظمی در خصوص نحوه احراز درصد جانبازی نیز توضیح داد: برای احراز درصد جانبازی و موضوع احراز شهادت که متولی آن بنیاد شهید است و برای احراز درصد جانبازی از هفت گام تعریف شده دو گام مربوط به بنیاد شهید است و گام های بعدی در یگان ها وکمیسیون های مربوطه صورت جلسه شده و اقدام می شود .

وی با بیان اینکه عارضه و جراحات جنگی امکان تشدید دارد و قابل لحاظ است، گفت: از هر سه سال یک بار جانبازان معزز در این کمیسیون ها حاضر می شوند و با ارائه جدیدترین مدارک پزشکی به درصد جانبازی این عزیزان افزوده می شود.

این مسئول در خصوص احراز درصد جانبازان بالای 50 درصد نیز یادآور شد: احراز جانبازی این افراد توسط بنیاد شهید کشور صورت می گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از این گفتگو به بیمه تکمیلی جامعه ایثارگری استان پرداخت و افزود: فاکتورهایی که تا مهرماه دارند پرداخت شده و فاکتورهای جامانده نیز در یکی دو روز آینده پرداخت و تسویه می شود.

وی با اشاره سامانه ارتباطی 1616 افزود: ارتباط با ایثارگران با سامانه 1616 و هدایت ایثارگران از این طریق انجام شده و نیاز به مراجعه حضوری این عزیزان نیست.

این مسئول در خصوص دیدار با خانواده شهدا نیز گفت: طرح هاتف در بنیاد با شعار نمی آیید ولی پاسخ می گیرید دایر شده و جامعه هدف با ارسال پیام به سامانه 1616 درخواست خود را اعلام و از طریق همکاران بنیاد سریعا در حوزه های مربوطه پیگیری می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه اکثر نیروهای فعال در بنیاد شهید از خود جامعه هدف هستند، تصریح کرد: این موضوع در خدمت رسانی مطلوب به این عزیزان موثر است.

وی در خصوص ارتباط با خانواده های معظم شهید گفت: با توجه به اینکه جانبازان زیر 25 درصد در سال های قبل فاقد کارت شناسایی بودند، در حال حاضر با توجه به آمار بیش 4 هزار نفر جانباز زیر 25 درصد در استان، بیش از دو هزار نفر ثبت نام کرده و دو و 600 نفر برای دریافت کارت جانباز ثبت نام کرده اند و هزار و چهارصد کارت نیز صادر شده و از بقیه این جامعه هدف نیز درخواست می شود برای دریافت کارت جانبازی خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه داروهای مکمل جزو قرارداد بیمه نمی باشد، گفت: صندوقی با عنوان صندوق سلامت در بنیاد شهید دایر بوده و به شرط تامین اعتبار در شرایط خاص این هزینه ها نیز پرداخت می شود.

وی در ادامه به بحث طرح سپاس در بنیاد شهید اشاره کرد و اضافه کرد: طرح سپاس یک سنت حسنه در بنیاد شهید به شمار می رود که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اهتمام داشته و مسئولان عالی رتبه کشور نیز دیدار با خانواده شهدا را وظیفه خود می دانند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین در خصوص اجرای طرح نهضت دیدار با خانواده سه هزار شهید استان نیز تصریح کرد: با حضور مسئولان عالی استان با خانواده های معظم شهیدان دیدار شده و مشکلات و مسائل این عزیزان احصاء و قرار است در 22 اسفند از خانواده های معظم شهدا و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شود.

وی آمار دیدار با خانواده های معظم شهدا در سال گذشته را شش هزار دیدار عنوان کرد و افزود: والدین شهدا و جانبازان بالای 70 درصد از اولویت های طرح سپاس به شمار می روند.

کاظمی اضافه کرد: همکارانی که در این دیدارها حضور دارند، از والدین شهدا شرح حال گرفته و در پرونده اختصاصی هر فرد ثبت می شود و بحث درمان توسط حوزه پایش سلامت، این موضوع را پیگیری می کند .

وی همچنین از اجرای طرح پایش سلامت به صورت تخصصی در سطح کشور خبر داد و افزود: بحث پایش سلامت به سمت تخصصی شدن است و جامعه هدف صعب العلاج و زمین گیر نیز در اولویت طرح قرار دارد که رضایت مندی بیشتری را به دنبال دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی و انقلابی در کشور به شمار می رود که زیر نظر مقام معظم رهبری مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: در بیمارستان ها رابطی به عنوان امور ایثارگران و در ادارات نیز مسئولی که از خود ایثارگران است مسئول پیگیری امور ایثارگران آن مجموعه است و موارد را به بنیاد شهید اطلاع می دهد .

وی با اشاره به اینکه محوری ترین فعالیت در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت قبور مطهر شهدا است، تصریح کرد:ساماندهی گلزار شهدا در دهه 70 تا 80 انجام شده که فعالیت آن زیر نظر کارگروه ساماندهی گلزار شهدا با 15 عضو است که بنیاد شهید و امور ایثارگران دبیر این کارگروه و رییس این کارگروه معاون عمرانی استاندار وقت است که در نحوه ساخت و ساماندهی این اعضا نظر دارند.

کاظمی در خصوص برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شخص رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور به عنوان دبیر شورا انتخاب و در سطح استان نیز استاندار وقت به عنوان رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بنیاد شهید استان نیز به عنوان دبیر این شورا و با 17 عضو از دستگاه های فرهنگی استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت دارای 6 کمیته است، ادامه داد: 163 هزار سند از خانواده شهدا در موزه نگهداری شده و وظیفه بنیاد شهید تولید محتوا در این زمینه است.

ارسال نظرات