خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

اعتماد به دشمن از صفات منافقین است/ ناامیدی گام اول شکست انسان و جامعه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اعتماد به دشمن و پیروی از نسخه‌هایی که در اختیار ما قرار می‌دهد از صفات منافقین است.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۱۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

اعتماد به دشمن از صفت منافقان است/ ناامیدی گام اول شکست انسان و جامعه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین افشاری در نشست اخلاقی در تیپ 32 انصارالحسین(ع) با تشریح دیدگاه اسلام در زمینه طرز تفکر و تأثیر آن در شکل‌‌گیری شخصیت و سرنوشت انسان اظهار داشت: بهترین روانشناسان دنیا امروزه بر سر شیوه‌های تفکر خوب و مثبت و تأثیرات کار می‌کنند.

وی گفت: تلقین با شکل‌گیری واقعیت اثر مستقیم دارد و قانون جذب منطبق بر آموزه‌ها و مورد تأیید منابع دینی است.

این استاد حوزه ودانشگاه افزود: ناامیدی گام اول شکست انسان و جامعه است و دشمن به دنبال ناامیدی مردم است.

وی در تشریح اوصاف منافقان اظهار داشت: اعتماد به دشمن و پیروی از نسخه‌هایی که در اختیار ما قرار می‌دهد از صفت منافقان است.

افشاری بیان داشت: باید مراقب تفکراتی باشیم که به دنبال دوری جامعه از دستورات دینی ست و بدانیم که سعادت جامعه درگرو عمل به احکام و آموزه‌های دینی است.

وی ترس در برابر جبهه دشمن و انفعال و ضعف در برابر آن را از دیگر ویژگی‌های منافقین دانست و اظهار داشت: در دوران امام(ره) برخی از خواص احساس ضعف می‌کردند و به امام(ره) پیشنهادهای ذلت بار می‌دانند اما ایشان شجاعانه می‌ایستاد و می‌فرمود اسرائیل باید از بین برود و ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هرجا که افراد و جوامع بر استقلال و ظرفیت‌های خود تکیه کردند موفقیت کسب کردند اما هرجا که دچار استحاله شده و به بیگانگان پناه برده‌اند ضربه خورده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار