همایش تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات و استاندار و مسئولین استان چهارمحال و بختیاری برگزرا شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۲۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر غریب در این همایش، گفت: وظیفه ما تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی  و تمام کشاورزان است که با این شرایط سخت خشکسالی و تحریم ایستاده اند و با تلاش  خود باعث شدند نعمت درسفره های مردم فراوان باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به اینکه از استان ۳۰نفر از کشاورزان و بهره برداران توانستند در سطح ملی انتخاب و با کشاورزان سراسر کشور رقابت نمایند افزود: ازسال ۹۵تا۹۷تعداد ۹نفر از کشاورزان جزء رتبه های برتر کشوری انتخاب شدند و۳۰نفر جزء سه نفر اول انتخاب شدند که این باعث افتخار استان است.

دکترغریب،گفت: یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی، تدوین و اجرای سیاست های نوین کشاورزی بوده است و سال های گذشته تمام مراکز تعطیل شده بودند، که با دستور مهندس حجتی وزیر محترم جهادکشاورزی مجددا این مراکز فعال و۱۰هزار ناظر استخدام گردید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه در استان چهارمحال وبختیاری نیز ۱۸۰نفر ناظر شروع بکار نمودند و تمام ناظرین دوره های ۶ماهه آموزشی جهت بروزرسانی اطلاعات ناظرین و تکمیل اطلاعات کارشناسی در تمامی حوزه های مربوطه  را طی خواهند نمود، افزود:۳۰محقق این کارشناسان را پشتیبانی می کند تا با کمک همدیگر بتوانیم تحول عظیمی در این بخش ایجاد کنیم.

وی،با اشاره به اینکه استان چهارمحال وبختیاری رتبه دوم پرداخت تسهیلات توسعه روستایی را ازآن خود کرد، افزود:۴۸۰۰طرح کشاورزی ازتسهیلات و اعتبارات صندوق توسعه ملی، توسعه مکانیزاسیون و... استفاده نمودند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: باپیگیری های انجام شده با مسئولین کشوری ۹میلیارد و۵۰۰میلیون تومان به اعتبارات تامین و انتقال آب اضافه گردید و همچنین ۵ پروژه از استان بعنوان پروژه کشوری مورد تایید قرار گرفت.

دراین جشنواره از نمونه های بخش کشاورزی درزمینه آبزی پروری، مدیریت منابع جنگلی، تولید گندم آبی و.... تجلیل شد.

ارسال نظرات