خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد:

واگذاری بیش از ۹۲ درصد فعالیت های اداره کل بهزیستی به بخش خصوصی

وارثی گفت:بیش از ۹۲ درصد فعالیت های اداره کل بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر هزار و ۷۰۰ نفر همکار غیر دولتی و بیش از ۳۰۰ نفر همکار دولتی با اداره کل همکاری می کنند.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۳۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز همایش راهبردی نظارت بر عملکرد مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی استان قزوین و تجلیل و تکریم از مراکز نمونه با حضور حجت الاسلام کرمی معاون دادستان قزوین، وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین و جمعی از مسوولان استانی در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

وارثی در این همایش بیان.کرد: بحث نظارت در بهزیستی در قالب کمیسیونهای نظارت شهرستانی و ستادی هر ماه و به طور مستمر همچنان ادامه دارد.

وی گفت:مدیران مراکز غیر دولتی سرمایه های اجتماعی ما هستند که با تمام نابرابری های اقتصادی همچنان راسخ و جدی خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد:سازمان بهزیستی به عنوان متولی اجتماعی در برنامه ششم توسعه به طور جدی مورد توجه بوده و تکالیفی در ۱۸ مورد، اسیب دیدگان را مورد توجه قرار می دهد.

وارثی عنوان کرد:خدمات ما با رویکرد پیشگیرانه و توانمندسازی صورت می گیرد و دارای وسعت خدمات می باشد و بیش از ۱۵۰ خدمت در سازمان بهزیستی ارایه می شود که این وسعت خدمات در هیچ سازمانی وجود ندارد.

وی افزود:بیش از ۹۲ درصد فعالیت های اداره کل بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر هزار و ۷۰۰ نفر همکار غیر دولتی و بیش از ۳۰۰ نفر همکار دولتی با اداره کل همکاری می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد:سال گذشته در حوزه مشارکتهای مردمی ۳۱۱ مورد پروانه تاسیس و در سال ۹۷ حدود ۴۴۶ مورد پروانه ارایه شد و در سال ۹۷ حدود ۷۵۱ بازدید ستادی و هزار و ۳۲۱ بازدید شهرستانی از مراکز وجود داشته و هر ۱۵ روز یکبار کمیسیون نظارت جهت بررسی مشکلات برگزار می شود.

وارثی با اشاره به بحث مهاد اضافه کرد:تعداد ۴هزار و ۷۶۵ کودک در مهاد شهری و ۱۰۷۷ کودک در مهاد روستایی تحت پوشش هستند.

وی با اشاره به مراکز حمایتی یاداور شد:۵۳ نفر در خانه امن بانوان، ۱۲۹ نفر در مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده (خانه خورشید) و ۳۹ نفر در مرکز ندای مهر مینودر تحت حمایت بهزیستی می باشند.

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد:در حوزه پیشگیری در بحث غربالگری ها برای همه افراد جامعه در سنین مختلف، خدمات ارایه داده ایم و در قزوین ۵ مرکز، بویین زهرا یک مرکز و البرز یک مرکز وجود دارد. همچنین ۴۷ مرکز که ۳۵ مرکز سطح دو، ۶ مرکز سطح سه و ۶ مرکز سطح یک وجود دارد.

وارثی بیان کرد:در بحث پیشگیری از اعتیاد مرکز گذری dci ۴ مرکز، باشگاه مثبت یک مرکز، مرکز پناه شبانه شلتر ۲ مرکز و ۲۳ مرکز اقامتی میان مدت در استان وجود دارد.

وی ضمن اشاره به فعالیت مثبت مراکز توانبخشی افزود:مجموعا ۲۲ مرکز توانبخشی در استان وجود دارد و فعالیت همه مراکز بسیار خوب بوده و فقط ده درصد این مراکز نیاز به تذکر عملکردی داشته اند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار