به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسمی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۸۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسمی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) برگزار گردید.
این مراسم با حضور مقامات و مدیران شهرستان، پیش کسوتان محیط زیست وکشاورزی شهرستان، تشکل‌های کشاورزی از جمله خانه کشاورز استان و شهرستان و انجمن صنفی کشاورزی، سمن‌های زیست محیطی، گروه ورزش صبحگاهی، جمعی از کشاورزان منطقه، جمعی از اصحاب رسانه، همکاران بازنشسته و شاغل مرکز و جمعی از دانشجویان و دانش آموزان برگزار گردید.
دکتر دزیانیان رئیس مرکز در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک هفته منابع طبیعی بر پاسداشت طبیعت و حراست از منابع طبیعی تاکید کردند.
وی در ادامه به افزایش دمای کره زمین و آب شدن یخ‌های قطبی اشاره کردند که موجب زیر آب رفتن برخی مناطق جهان شده است.
رئیس مرکز در ادامه به اقدامات تاثیرگذار مرکز در زمینه اصلاح الگوی کشت، سند ملی بهره وری آب و تولید ۲۰۰ هزار نهال در هر سال اشاره نمودند.
وی تولید و عرضه ۴ میلیون اصله نهال در طی ۴۰ سال اخیر را که معادل حدود ۱۰ هزار هکتار باغ و فضای سبز می‌باشد را از خدمات موفق این مرکز اعلام نمودند. در ادامه مراسم کلیپ‌هایی در مورد درختکاری و کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری پخش گردید.
در ادامه اجرای دکلمه و سرود در مورد درختکاری توسط دانش آموزان پیش دبستانی سلام شاهرود اجرا شد و سپس این دانش آموزان لوح‌های تقدیری به رسم یادبود به ریاست مرکز و یکی از همکاران مرکز سرکار خانم مهندس اوجی اهداء نمودند.
سپس مهندس جمال عاطفی رئیس اسبق مرکز تحقیقات و از پیشکسوتان عرصه باغبانی کشور و تولید نهال، در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت و نقش درخت در حیات انسان و پالایش هوا، منطقه شاهرود را از مناسب‌ترین مناطق برای درختان میوه سردسیری عنوان کردند.
وی سپس با اشاره به تاریخچه مرکز به نقش موثر مرکز در گسترش باغات منطقه تاکید نمودند.
در ادامه موسیقی سنتی با حضور گروه هنرمندان شاهرودی اجراء گردید.
در انتهای مراسم در محوطه مرکز از حاضرین با آش پذیرایی شد و سپس شرکت کنندگاه مراسم با حضور در عرصه مرکز به کاشت نهال گل محمدی اقدام نمودند و تعدادی نهال زردآلو نیز به صورت نمادین و به رسم یادبود بین مهمانان و مدعوین توزیع گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها