سردار اکبری، گفت: مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یکی از فلسفه های برگزاری اردوهای راهیان نور است.
کد خبر: ۹۱۱۸۹۹۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و تسلیت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، فرارسیدن روز ملی راهیان نور را گرامی داشت و گفت: انتظار از اصحاب رسانه و مطبوعات این است که اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور و آثار این رویداد بزرگ فرهنگی را تبیین کنند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، راهیان نور را یک برنامه اعتقادی فرهنگی دانست، که آثار بسیار خوبی بر روی جوانان و نوجوانان دارد و افزود: 20 اسفند ماه سالروز اولین تشریف فرمایی مقام معظم رهبری بعد از دوران دفاع مقدس در مشهدالشهدای شلمچه است که بعد از آن عاملی برای احداث یادمان های شهدا و زمینه ای برای حضور عموم مردم به صورت خودجوش در مناطق عملیاتی و بعدها با سازماندهی انجام شده مقدمه برگزاری اردوهای راهیان نور شد.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و اقشار عموم مردم برگزار می شود، که میلیون ها جوان مسلمان انقلابی در این قالب از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید می کنند.

وی، رصد علت بروز جنگ و آشنایی با چگونگی ایستادگی رزمندگان اسلام مقابل کفر و استکبار جهانی را از اهداف حضور جوانان در مناطق عملیاتی دانست که به همراه برداشت معنوی از این سفر با بُعد مسافت جغرافیایی است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: شعار رزمندگان ما در دفاع مقدس یک حضور مقدس بود. نبرد 8ساله ما نبرد علوی و برگرفته از فرهنگ عاشورا با هدف دفاع از انقلاب اسلامی در کنار دفاع از مرز و وطن بود.

سردار اکبری با اشاره به آیه شریفه" یا ایهاالذین آمنوا اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم"، گفت: رزمندگان ما با عمل به این آیه شریفه قرآن کریم به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفتند و در جبهه ها حضور یافتند، و در این راه عده ای به شهادت رسیدند، که خوشا به سعادتشان و برخی نیز جانباز شدند و مابقی عمر را در خدمت به انقلاب اسلامی سپری کردند.

وی، تاریخچه راهیان نور را به صدر اسلام منسوب دانست و افزود: در زمان صدر اسلام  هم به مناسبت سالروز جنگ ها در محل آن نبردها و جوار قبور مطهر شهدا مردم و خانواده های شهیدان حاضر می شدند و یاد و خاطره آن جنگ و شهدا را گرامی می داشتند و بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از اولین کسانی است که مسیر راهیان نور را پیمودند و هفته ای چند بار به همراه فرزندان خویش در کنار قبور مطهر شهدای اسلام حاضر می شدند و از رشادت شهیدان اسلام برای آنها سخن می گفتند.

سردار اکبری، به ضرورت راهیان نور بعد از دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اردوهای راهیان نور یک خودسازی است، یک فناوری است.

وی، ادامه داد: راهیان نور یکی از هدایای الهی است، که خداوند به برکت دفاع مقدس و ایثارگری شهدا به ما عنایت فرمود.

سردار اکبری، به خاطراتی از فرزندان و خانواده های شهدا در اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: احیای فرهنگ معنویت از کارکردهای اردوهای راهیان نور است. امروز شاهد نسل جدید عزیز پای کار و انقلابی و جهادی، برگرفته از فرهنگ ایثار نسل اول انقلاب هستیم. شهادت جمعی از مدافعان حرم که حتی بعد از جنگ و دهه 70 متولد شده اند، از برکات هشت سال دفاع مقدس است.

وی، الگوبودن شهدا و اهمیت کار رزمندگان در شرایط سخت هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: در حالی که دشمن بعثی تا 10کیلومتری اهواز پیش آمده بود، با رشادت رزمندگان و ایثارگری شهدا و جانبازان، وضعیت جنگ تغییر یافت و امروز آرامش ما مرهون این عزیزان است.

سردار اکبری به عملکرد سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در راستای برگزاری اردوهای راهیان نور سال 97 نیز اشاره کرد و گفت: از استان های برتر در برگزاری اردوهای راهیان نور بوده ایم، و امسال نیز سهمیه اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی به صورت 100درصد انجام شده  که در این راستا 7500 دانش آموز از مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور بازدید کرده اند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: بازدید 1100 دانشجوی خواهر و برادر از مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب، حضور یکصد روحانی و طلبه در سرزمین نور و اردوی عمومی 2500 نفر از اقشار مختلف مردم از دیگر برنامه های اعزام کاروان به سرزمین نور در سال جاری بوده است.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز 98 نیز برنامه های متنوعی در راستای برگزاری اردوهای راهیان نور داریم، که اعزام 600 نفر به اردوی دریایی راهیان نور از جمله آنهاست.

وی، گفت: مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری نیز تقاضا داریم در صورت علاقه به حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب غرب کشور، برای استفاده از امکانات پذیرایی و اسکان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در اردوگاه های شهید مسعودیان اهواز و شهید باکری خرمشهر با مراکز اردویی نواحی مقاومت بسیج شهرستان های ا ستان هماهنگی نمایند.

سردار اکبری، همچنین از حضور خادم یاران شهدا و راویان دفاع مقدس به همراه کاروان های راهیان نور خبر داد و در ادامه خاطراتی از اردوهای راهیان نور و تأثیر آن بر نسل جوان بیان کرد.

ارسال نظرات