مانور آمادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال که در آموزشگاه متوسطه دوره اول قائم ناحیه 2 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۰۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مانور با تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی در خصوص حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال گفت: شادی هایمان را با حوادث ناگوار تلخ نکنیم.

احمد ناصری تلاش بر آن است تا با برگزاری مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری، ضمن آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از خطرات و حوادث احتمالی پیش‌رو، در انتقال فرهنگ اصیل و ناب ایرانی – اسلامی اقدام نماییم.

ناصری به اهمیت آموزش صحیح مقابله با حوادث و خطرات احتمالی اشاره و اظهار امیدواری کرد: با کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی این اهداف محقق و نتایج مثبت و مطلوب آن در کل جامعه تسری پیدا کند.

وی همچنین از مسئولان برگزاری این مانور خواست تا با برگزاری نمایشگاهی از حوادث چهارشنبه آخر سال در مدارس، دانش آموزان را در این خصوص مطلع سازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل نیز با تاکید بر ضرورت رعایت موارد ایمنی در چهارشنبه آخر سال گفت: ضمن آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از خطرات و حوادث احتمالی پیش‌رو، در انتقال فرهنگ اصیل و ناب ایرانی – اسلامی اقدام نماییم.

منصور صاحب با بیان اینکه سهل انگاری در مراسم چهارشنبه آخر سال مشکلاتی را ایجاد می کند، اظهار داشت: متاسفانه هر ساله شاهد حوادثی ناگوار در چهارشنبه آخر سال هستیم که بخشی از این مصدومان را دانش آموزان ما تشکیل می دهند.

صاحب افزود: در همین راستا تیم های مختلف کارشناسان خبره آتش نشانی ، اورژانس، هلال احمر و فوریت های پزشکی در این مانور حاضر شدند و آموزش های لازم رابرای پیشگیری از بروز حوادث ارائه دادند .

همچنین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با عنوان اینکه قدرتی بالاتر از اندیشه نیست و هیچ اندیشه سالمی سلامت انسان را به خطر نمی اندازد، گفت: بهترین اندیشه پیشگیری است.

به گفته کریم نوری آگاهی، آموزش و الزام سه فاکتور مهم در پیشگیری است.

گفتنی است در این مانور دانش آموزان با اطفاء حریق، کمک رسانی به دانش آموزان حادثه دیده و کمک های اولیه آشنا شدند.

ارسال نظرات