مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری گفت: هم زمان با سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از برگزیدگان مسابقه مدهامتان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۱۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ محمدرضا مظاهری در دیدار منتخبین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، گفت: هویت بخشی به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راس کار دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قرار دارد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: ارتقای اعتماد جامعه بویژه والدین برای ورود فرزندان خود به کانون ها، تبیین جایگاه کانون ها در اعتلای فرهنگی دینی، ارتقای فرهنگ عمومی و تحقق مسجد طراز اسلامی و جریان سازی فرهنگی در راستای ترغیب و تشویق خیرین و جذب مشارکت های مردمی از دیگر اهدافی است که در دستور کار دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قرار گرفته است.

 

مظاهری افزود: 26 سال از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور می گذرد و طی این سال ها تلاش شده تا در قالب برنامه های فرهنگی و هنری در جذب جوانان و نوجوانان به کانون مسجد گام های بزرگی برداشته شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری، نیازسنجی و آسیب شناسی فرهنگی متناسب با هر محله و منطقه را از مهمترین برنامه های کانونهای مساجد برشمرد و گفت: در کانون هر محله، شهر و روستا متناسب با نیازها فرهنگی و هنری همان مناطق برنامه هایی تدوین و اجرا می شود.

 

مظاهری با اشاره به موفقیت های کسب شده از سوی کانون های مساجد استان در سال 97، اظهار داشت: شرکت 860 نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان، رتبه برتر جشنواره های قرآنی و فرهنگی در کشور، کسب رتبه برتر طرح آسمانی ها ویژه غنی سازی اوقات فراغت، کسب رتبه برتر بزرگداشت هفته کتاب و مشارکت در برنامه های ملی و مذهبی استان از دیگر این فعالیت ها بوده است.

 

وی تقویت وحدت بین کانون های فعال در مساجد را از امور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امید است با ایجاد وحدت رویه و دوری از فعالیت های موازی شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد باشیم.

 

خاطرنشان می شود: در پایان این دیدار از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» شهرستان شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

 

منبع: شستان

ارسال نظرات