خبرهای داغ:
چهارمین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزشهای همگانی با حضور مدیرعامل، معاون امداد و نجات و معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و همچنین ادارات و دستگاه‌های مرتبط استان، صبح امروز به میزبانی جمعیت هلال ‌احمر قزوین در سالن جلسات هلال ‌احمر استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۳۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، چهارمین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزشهای همگانی با حضور مدیرعامل، معاون امداد و نجات و معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و همچنین ادارات و دستگاه‌های مرتبط استان، صبح امروز به میزبانی جمعیت هلال ‌احمر قزوین در سالن جلسات هلال ‌احمر استان برگزار شد.

دکتر حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این نشست اظهار داشت: این کارگروه در زیر مجموعه ستاد خدمات سفر قرار دارد و با توجه به شعار استان مبنی بر قزوین شاداب نزدیک ترین مقصد، در طرح های نوروزی تمام تلاش خود را برای هدایت و معرفی گردشگران و مسافران به استان قزوین به کار خواهد بست.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن قزوین در مسیر تردد حدود 13 استان کشور، میلیون ها خودرو از مسیر آن عبور می کنند که همین موضوع می تواند ظرفیت قابل توجهی برای جذب مسافران به داخل شهر و بازدید و اقامت در قزوین باشد.

آصفی همچنین از تشکیل کمپین نه به زباله در ایام نوروز خبر داد و گفت: قزوین گرچه از استان های نسبتا پاکیزه در این زمینه است اما می توان با بهره گیری از ظرفیت جوانان و تلاش بیشتر برای حفظ و ارتقای پاکیزگی به ایجاد شهری عاری از زباله و قزوین پاک کمک کرد.

وی همچنین در خصوص دستورالعمل ابلاغی اجرای مدیریت بحران استان های معین، پیشتاز و جانشین در کلان شهر تهران که از سوی سازمان مدیریت بحران کشور ابلاغ شده است، گفت: تهران از نظر جمعیت، مساحت و موقعیت در شرایط خاص و پیچیده ای قرار دارد و هرگونه حادثه در آن از قبیل زلزله می تواند اثرات بسیار ناگوار و جبران ناپذیری را از نظر انسانی، مالی و اقتصادی داشته باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با تاکید بر آمادگی کامل برای امدادرسانی در حوادث احتمالی تهران افزود: باید آمادگی کامل در این خصوص با برنامه ریزی درست فراهم شود چون در صورت بروز حادثه دیگر فرصتی برای برنامه ریزی وجود نخواهد داشت.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها