به مناسبت هفته منابع طبیعی و به‌منظور ترویج فرهنگ درختکاری، ۲۰۰ اصله نهال زیتون به‌صورت رایگان در بین مردم اردکان توزیع شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۴۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، به مناسبت هفته منابع طبیعی و به‌منظور ترویج فرهنگ درختکاری، ۲۰۰ اصله نهال زیتون به‌صورت رایگان در بین مردم اردکان توزیع شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردکان ضمن اعلام این خبر با اشاره به اهمیت درختکاری در دین اسلام گفت: این توجه نشان‌دهنده جایگاه و تأثیر کاشت درخت در زندگی انسان‌هاست.
وی افزود: مردم ایران هم از قدیم‌الایام به موضوع درختکاری توجه ویژه‌ای داشته‌اند چراکه درختان در جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد سیلاب‌های مخرب، تولید اکسیژن، ایجاد آرامش برای انسان، جذب آلایندگی‌های هوا و آلودگی‌های صوتی نقش بسیار مهمی دارند.
مرتضی افخمی در پایان اظهار داشت: کشور ایران بر روی کمربند بیابانی واقع‌شده است و با توجه به تغییرات صنعتی که در دنیا صورت گرفته است موجب افزایش دمای زمین و تولید گاز‌های گلخانه‌ای شده است و همین امر باعث شده است که خشک‌سالی‌های متوالی در منطقه ما به وجود بیاید و این خشک‌سالی موجب از بین رفتن پوشش گیاهی درختچه‌ای در سطح مناطق ما شده است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات