خبرهای داغ:
ازدواج، تنها راهی برای فروکش کردن امیال جنسی نیست و مسولیت پذیری در قبال دیگری درس اول زندگی مشترک است که برخلاف این مسئله ازدواج های ناقص لاابالی گری را به طرفین یاد می دهد.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۹۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیجازدواج امری اجتماعی است که قطعا برخی آموزش ها و توانمندی های اجتماعی و اقتصادی را می طلبد. از رو افراد بایستی پیش از ورود به اجتماع در خانواده ها و همچنین با ورود به اجتماع و یادگیری مهارت های زندگی خود را برای این امر اساسی زندگی خود مهیا کنند.


ازدواج یک پدیده اجتماعی است که مسوولیت پذیری و درک متقابل و عقلانی را می طلبد. به این پدیده که در ذات اجتماع ریشه دارد و حیات و دوام آن بسته به آن است نمی توان تبصره های خاصی افزود. این درحالی است که برخی از آسیب های جدی در این امر مبارک رخنه کرده که متاسفانه از طریق برخی مجاری با رویکرد غیر کارشناسانه در حال انتشار است.
یکی از همین آسیب ها روابطی ناقص به اسم " ازدواج غیر مستقل" است. در این نوع بدعت تازه برخی به اصطلاح کارشناسان به خانواده ها توصیه می کنند جهت اینکه دختر و پسر استقلال لازم برای حضور مستقل در جامعه به عنوان یک زوج را بیابند به طور جدا از هم در کنار خانواده خود زندگی کنند تا برای ازدواج آماده شوند. متاسفانه برای اینکه خانواده از ارتباط نامشروع جلوگیری کنند بعضا دست به چنین کاری می زنند و چک سفید امضاء به دست دختر و پسری داده می شود که قرار است یک زوج شوند اما به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر مشروعیت دادن به یک رابطه نامشروع است.


در اینجا باید گفت که ازدواج راهی برای فروکش کردن امیال جنسی نیست و مسولیت پذیری در قبال دیگری درس اول زندگی مشترک است که برخلاف این مسئله این نوع از ازدواج های ناقص لاابالی گری را به طرفین یاد می دهد.


این درحالی است که در ازدواج های درست و منطقی مدت زمانی برای نامزدی در نظر گرفته می شود که زوج جوان برای رفتن به خانه و کاشانه خود با حس مسئولیت این روند یادگیری و آماده سازی را طی کنند. بنابراین نیازی نیست تا با این طرح های من در آوردی جوانان را نسبت به اصل اساسی ازدواج یعنی مسئولیت پذیری منحرف می کنیم.


بر این اساس نباید با آدرس غلط دادن به خانواده ها و جوانان امر مقدس ازدواج را با سستی و بی مبالاتی روبرو کرد هر چقدر مسئولیت پذیری زوجین بیشتر باشد درصد شکست و به طلاق انجامیدن ازدواج کمتر می شود. در ضمن با نام گذاری مثبت بر روی موارد منفی نمی شود آسیب ها رو درمان کرد و صورت مسئله را پاک نمود.


از سوی دیگر رفتن جامعه به این سمت و سو از مشکلی پنهان در بخشی از جامعه حکایت دارد که به اصطلاح سعی دارند با سبک زندگی نو خود را وفق دهند. این سبک زندگی که همه سنت ها و اصول اساسی زندگی ایرانی را کنار می گذارد و سعی می کند با به اصطلاح مدرن سازی خود و هم شکل سازی با غرب به خود هویت بالایی دهد و با کلاس باشد، بیشترین آسیب را در خود دارد.


اگر نگاهی آماری به مسئله طلاق داشته باشیم اغلب زندگی افرادی که سعی می کنند سبک زندگی غربی داشته باشند با چنین بدعت ها و مشکلاتی روبرو می شود. این سبک زندگی اغلب بدون توجه به مراودات جامعه باعث می شود در یک جا با تلاقی فرهنگ ها مشکلات در زندگی افراد رسوخ کند. درواقع ژست مدرن و باکلاس بودن به سبک غربی تا جایی قابل تحمل است و پس از مدتی دلخورهای مداوم برای زن و شوهر ایجاد می کند و سبب تزلزل زندگی این افراد می شود.


زندگی نیمه مستقل هم به نوعی بدعت غربی است که متاسفانه دامن برخی از جوانان و خانواده ها را گرفته است و خصوصا خانواده ها با تایید و پذیرفتن چنین بدعت‌هایی باعث می شوند که در ادامه زندگی جوانان متزلزل بشوند و آسیب های بیشتری جامعه را به خطر بیندازد./

امیر حمزه نژاد

ارسال نظرات