خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: دانشگاه به عنوان نهاد علمی و فرهنگی یکی از عوامل سرنوشت‌ساز برای کشور ما در جهت رسیدن و دستیابی به اهداف عالی نظام و انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۲۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در حاشیه بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: امروز شاهدیم که دشمن برای ضربه زدن به نظام و کشورمان جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است و در این جنگ بخش صنعت ما را هدف قرار داده اند و با تحریم های گوناگون به دنبال ایجاد مشکل در گردش چرخ صنعت و اقتصاد هستند.
مقام ارشد قضایی استان افزود: بر این باوریم که دانشگاه ها یکی از سنگرهای اصلی ما در مقابله با هجمه های دشمن است و هرچقدر بتوانیم دانشگاه ها و دانشجویان را تقویت کنیم و از ظرفیت های علمی، پژوهشی و فکری آنها در بخش صنعت بهرمند شویم و بدون شک توطئه ها و جنگ اقتصادی دشمن را خنثی خواهیم کرد.
رییس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه بسیاری از دستاوردهای علمی و دانشگاهی ما تنها به حضور در مسابقات علمی و بین دانشگاهی خلاصه می شود و اگر مدیران بخش صنعت موقعیت حضور این دستاوردها و دانشجویان را در چرخه صنعت کشور فراهم کنند قطعا توفیقات و پیشرفت های خوبی حاصل خواهد شد.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها مرکز تولید علم و بخش صنعت تشنه استفاده از علم است و همین موضوع بهترین فرصت برای افزایش و گسترش تعامل است و پیشرفت و توسعه هر کشوری به ارتباط صحیح بخش صنعت و دانشگاه بستگی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: دانشگاه به عنوان نهاد علمی و فرهنگی یکی از عوامل سرنوشت‌ساز برای کشور ما در جهت رسیدن و دستیابی به اهداف عالی نظام و انقلاب است.
وی در ادامه بیان داشت: چشم انداز دانشگاه ها باید ساختن جامعه ای انسانی مبتنی بر ارزش ها دینی و اخلاقی باشد و باتوجه به گستردگی جامعه دانشگاهی در کشور، این قشر می تواند به عنوان بدنه تحصیل کرده و موثر در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری را ایفا کنند و دانشجویان باید با مسئولیت پذیری اجتماعی به کمک جامعه برای هدایت و اصلاح بیایند و این قشر پرتوان جامعه نباید از نقش های اجتماعی غافل شود.
رییس شورای مسئولان قضایی استان گفت: ما مخالف حضور دانشجویان در مسائل سیاسی نیستیم بلکه بر این باوریم که نقش دانشجویان و تاثیرگذاری آنها بر سیاست کشور بسیار دارای اهمیت است اما نباید این نگاه حزبی و سیاسی آنها را از هدف اصلی خود که ارتقای سطح دانش کشور است، منحرف کند و در کنار فعالیت های سیاسی و اجتماعی باید هدف اصلی خود را دنبال کنند.
رییس کل دادگستری قزوین در پایان اظهار داشت: جرائم و آسیب های اجتماعی به طرق گوناگون و در میان اقشار مختلف افزایش یافته است و برخورد سخت راه مناسبی برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی نیست و این امر نیازمند ریشه یابی است و بدون شک می توان با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار در مسائل اجتماعی در این جهت و با نگاه پیشگیرانه اقدامات موثری را انجام داد و دانشجویان به عنوان عضوی از جامعه باید با نگاه پژوهشی به مسائل اجتماعی کشور ورود پیدا کنند.
در این بازدید قاسمی دادستان قزوین، علائیان معاون قضایی رییس کل دادگستری استان و حجت الاسلام والمسلمین حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها