خبرهای داغ:
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: سال گذشته هزینه ایجاد پارکینگ برای هر خودرو در شهر قم، ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بود، اما اکنون این رقم به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان رسید.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۳۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

 
علیرضا قاری قرآن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به وضعیت احداث سالن‌های ورزشی در شهر قم اظهار کرد: به دنبال تکمیل این سالن‌ها در سال جاری بودیم، ولی سالن‌ها به دلیل داشتن سازه آهنی به مرحله بهره برداری در سال ۹۷ نرسید، در مجموع احداث هشت سالن در دستور کار شهرداری قم است که دو سالن در مناطق یک و ۶ پیشرفت ۸۰ درصدی دارند، ولی پیشرفت فیزیکی بقیه سالن‌ها زیر ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: در سال آینده به دنبال ایجاد پارکینگ در برخی از نقاط شهر قم هستیم، نهضت پارکینگ سازی به خصوص ایجاد پارکینگ در زیر معابر شهری در دستور کار شهرداری است، البته ایجاد پارکینگ در نقاط مرکزی شهری قم نیاز به تملک زیاد دارد که هزینه آن بالا است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: حدود پنج هزار واحد پارکینگ در شهر قم داریم که دو هزار واحد پارکینگ در پارکینگ زائر است، افق برنامه شهرداری ایجاد پارکینگ‌های مسقف است، سال گذشته هزینه ایجاد پارکینگ برای هر خودرو در شهر قم، ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بود، اما اکنون این عدد به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان رسید.

قاری قرآن تکمیل زیرساخت‌های کلی شهر قم تا سال ۱۴۰۰ را برنامه شهرداری دانست و تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصاد و وضعیت تورم این زمان به عقب می‌افتد، هر چه پروژه‌ها را سریع‌تر به مرحله بهره برداری برسانیم، هزینه‌های شهرداری قم کمتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال انتظار داشتیم که با سرعت خوبی پروژه‌ها را در شهر قم پیش ببریم، ولی شرایط اقتصادی، فشار زیادی را به پیمانکار‌ها آورد، با این وجود سعی کردیم که پروژه‌های بزرگ در شهر قم متوقف نشوند، هر چند که سرعت اجرای این پروژه‌ها کند شده است.
ارسال نظرات