معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از آغاز طرح سلامت نوروزی در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۲۶ اکیپ در ایام نوروز برای نظارت بر مراکز مواد غذایی و اقامتی در شاهرود فعال است.
کد خبر: ۹۱۱۹۲۵۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر احسان بینش با بیان اینکه ۲۶ اکیپ در ایام نوروز برای نظارت بر مراکز مواد غذایی و اقامتی در شاهرود فعال است ضمن بیان اینکه طرح سلامت نوروزی با اولویت بازدید‌های بهداشت محیط امسال نیز آغاز شد، اظهار کرد: این طرح هم‌زمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز به مدت یک ماه از تاریخ ۲۰ اسفند لغایت ۲۰ فروردین‌ماه اجرایی می‌شود.
وی بابیان اینکه در این بازه زمانی ۲۶ نفر اکیپ و هر اکیپ دو نفر وظیفه بازرسی و نظارت بر عرضه مواد غذایی را طی دو نوبت صبح و عصر بر عهده‌دارند، اضافه کرد: این افراد از هشت صبح لغایت هشت شب فعال هستند و در مابقی ساعات نیز شهروندان و زائران می‌توانند تخلفات را با سامانه ۱۹۷ مطرح کنند قطعاً پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه با توجه به‌قرار گرفتن شاهرود در مسیر زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) نظارت و بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود، ابراز داشت: رستوران‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل‌ها، مراکز عرضه مواد غذایی که در آن‌ها احتمال بروز تخلفات وجود دارد توسط تیم نظارتی بهداشت و درمان، نظارت و بازرسی می‌شود.
بینش بابیان اینکه در طرح سلامت نوروزی سال گذشته شش هزار و ۵۵۶ مورد بازرسی در سطح شاهرود صورت گرفت، تصریح کرد: در این بازه زمانی یک ماهه حدود ۱۸۸ اخطاریه برای اماکنی که تخلف داشتند صادر و از این تعداد حدود ۵۳ مورد منجر به تعطیلی و پلمب مراکز شد.
وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موجود، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود علاوه بر موضوع گران شدن مواد غذایی هرکجا که احتمال تخلفات فروش مواد غذایی تاریخ گذشته و سو استفاده وجود داشته باشد قطعاً حضور دارد و این ایام عید وظیفه نظارتی ما تشدید می‌شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها