برگزاری یادواره 25 شهید اصناف شهرستان زرند

همزمان با سالروز شهادت مظلومانه دهمین مشعل فروزان آسمان هدایت، امام هادی علیه السلام یادواره 25 شهید اصناف شهرستان زرند با حضور فرماندار ، فرمانده سپاه ، تنی چند از مسئولین اجرائی و خانواده معزز شهداء و ایثارگران و جمع کثیری ازبسیجیان ، بازاریان و کسبه این شهرستان شهیدپرور برگزار گردید .
کد خبر: ۹۱۱۹۲۶۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  همزمان با سالروز شهادت مظلومانه دهمین مشعل فروزان آسمان هدایت، امام علی النقی الهادی علیه السلام در فضائی آکنده از عطر شهادت یادواره 25 شهید اصناف شهرستان زرند با حضور فرماندار ، فرمانده سپاه ، تنی چند از مسئولین اجرائی و خانواده معزز شهداء و ایثارگران و جمع کثیری ازبسیجیان ، بازاریان و کسبه درمجل سالن سینمای آزادی این شهرستان شهیدپرور برگزار گردید .
این مراسم که با اجرای چندین برنامه متنوع فرهنگی و نوحه سرائی همراه بود حجت الاسلام شاهمرادی مسئول تعلیم و تربیت حلقه صالحین استان کرمان طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه دهمین مشعل فروزان آسمان هدایت، حضرت امام هادی علیه السلام پیرامون جایگاه فرهنگ شهید و شهادت در جوامع اسلامی به ایراد سخن پرداخت .
وی افزود : ترویج و نشر فرهنگ متعالی ایثار و شهادت برای ما از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و دوران طلایی 8 سال دفاع مقدس از مهم ترین جلوه های نقش آفرینی معنوی رزمندگان اسلام در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.
مسئول تعلیم و تربیت حلقه صالحین استان با اشاره به این موضوع که یکی از ویژگی های بارز و منحصر بفرد انقلاب اسلامی در بعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا گردید فرهنگ ایثار و شهادت بود افزود: شهدا انسان های با بصیرت و متدینی بودند وپیروزی و تداوم موفقیت های نظام اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی مدیون ایثار و جانفشانی شهیدان است و برگزاری یادواره ها ی شهداء نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دارد.
حجت الاسلام شاهمرادی افزود: تقویت و ترویج روحیه ایثار و شهادت و فداکاری با الهام از قیام عاشورا و حرکت سراسر تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است وشهید حججی نمونه بارزیست که با الهام از فرهنگ عاشورا نامش جلوه ایثار، شهامت و شجاعت شد چراکه در طول تاریخ اسلام، شهید سربریده زیاد داریم که شاخص‌ترین و برگزیده‌ترین آنها سید‌الشهدا (ع) است. وامروز همین صداقت و اخلاص شهید حججی باعث شد او به شهیدی شاخص و متفاوت تبدیل شود و تمامی جهان اسلام با او همراهی کنند.
حجت الاسلام شاهمرادی تصریح نمود : در شرایطی که دشمن با هجمه‌های فرهنگی و جنگ اقتصادی قصد ضربه زدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی را دارد اصناف و بازاریان باید برای تحقق توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی و کمک به تولید و اقتصاد کشور نقش آفرین باشند.
شایان ذکر است در ابتدای این مراسم سروان پاسدار محسن یزدانی فرمانده حوزه بسیج ادارت شهرستان زرند ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین ، خانواده های شهداء و ایثارگران و قشر اصناف و کسبه در این محفل نورانی حرکت خداپسندانه اصناف و کسبه بازاری این شهرستان در تامین بسته های ارزاق عمومی قشر مستضعف و نیازمند جامعه را ستودنی برشمرد وبیان نمود همه این کارها برای این است که دل‌های خانوادهای بی بضاعت در روزهای پایانی سال و روزهای آغازین سال جدید، شاد و باری هر چند کوچک از شانه‌ خانواده‌های نیازمند برداشته شود.
خبرنگار : اکبرابراهیمی زرندی

ارسال نظرات