سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: پلیس با شادمانی مردم و داشتن فضای گرم و صمیمی خانواده‌ها مخالف نیست به شرطی که این شادی باعث سلب آسایش و آسیب به دیگران نشود.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۱۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد بیان داشت: برخورد پلیس با فروشندگان و عرضه‌کنندگان موادمحترقه غیرمجاز و کسانی که به هر نحوی زمینه مزاحمت و آزار و اذیت شهروندان را فراهم کنند بسیار شدید خواهد بود.
وی پیشگیری از حوادث تلخی مانند چهارشنبه آخر سال را مستلزم ارتقاء فرهنگ ایمنی با استفاده از سه اصل آگاهی، آموزش و الزام دانست و افزود: بسیاری از والدین بدون آگاه‌سازی و آموزش مناسب فرزندان، به سراغ سومین اصل یعنی الزام می‌روند و سعی می¬کنند با توسل به زور و اجبار، آنها را از کاری منع یا به کاری ترغیب کنند که معمولاً این شیوه با شکست مواجه می‌شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: آگاهی از خطرهای چهارشنبه آخر سال و راه‌های مقابله با این خطرها با استفاده از شیوه‌های آموزشی، در پیشگیری از بروز حوادث تلخ موثر خواهد بود.
سرهنگ رسول‌زاده اظهار داشت: افرادی که در چهارشنبه آخرسال براي شهروندان ايجاد مزاحمت کنند برابر قانون و با هماهنگي مقام قضايي با آنها برخورد شده و تا بعد از تعطيلات نوروز در اختیار پلیس خواهند برد.
وي تاکید کرد: هيچگونه مواد محترقه بي‌خطري وجود ندارد و مواد محترقه، كم‌خطر یا پر خطر هستند زيرا مواد اولیه‌ای كه برای ساختن اين نوع مواد منفجره و محترقه استفاده مي‌شود آتش‌زا و مشتعل كننده هستند و ممكن است خسارت‌هاي جاني و مالي داشته باشند.
رسول‌زاده با بیان اینکه شادی و نشاط با بیم و حسرت سازگاری ندارد گفت: پلیس با شادمانی مردم و داشتن فضای گرم و صمیمی خانواده‌ها مخالف نیست به شرطی که این شادی باعث سلب آسایش و آسیب به دیگران نشود.
این مقام انتظامی با تقدیر از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس در چهارشنبه آخرسال گذشته بیان داشت: برابر اعلام مرکز اورژانس گیلان در چهارشنبه آخر سال 96، تعداد 142 مصدوم در استان داشتیم که این رقم نشان دهنده کاهش 7 درصدی تعداد مصدومان نسبت به سال 95 است.
سرهنگ رسول‌زاده به اقدامات مؤثر پلیس در پیشگیری از توزیع مواد محترقه خطرناک در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای اسفندماه سال جاری تاکنون بیش از 582 هزار عدد مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز کشف شده است.
وی با تاکید بر قاطعيت پليس در برخورد با هنجارشكنان در ایام پایانی سال ابراز امیدواری کرد تا با همكاري خوب مردم و والدين گرامي، شاهد كاهش تلفات و حوادث ناگوار چهارشنبه آخرسال باشيم.
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان از شهروندان خواست گزارش‌هاي خود در خصوص فعاليت واحدهای صنفی متخلف و فروشندگان مواد محترقه غيراستاندارد، را از طريق مرکز فوریت‌های 110 با پليس درمیان بگذارند تا ضمن همکاری و مشارکت با پلیس برای تامین نظم و امنیت، شیرینی و لذت بهار و آغاز سال جدید را به سایر شهروندان خود هدیه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات