معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، بسیج وزارت اقتصاد را دارای ظرفیت های بالا و عملکرد شایسته ای خواند که حاصل تجربیات اعضای آن است.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۴۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، اسماعیل جلیلی طی سخنانی در نشست ماهانه فرماندهان حوزه ها، پایگاه ها و اعضای شورای مرکزی مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بیانیه "گام دوم" مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز دوره دوم چهل ساله انقلاب اسلامی اظهار داشت: هم اکنون در مرحله رشد و شکوفایی انقلاب بسر می بریم.
 

جلیلی رویکرد و نگاه موجود در دکترین نظام در تعیین چرخه های 40 ساله را برخاسته از حاکمیت نگرش نخبه پروری در جمهوری اسلامی خواند و گفت: در حال حاضر به مرحله ای رسیده ایم که نیروهای تلاشگر در عرصه اداری کشور آمادگی کامل برای تداوم حرکت لکوموتیو نظام در 40 ساله دوم را دارند.
 

وی یکی از اولویت های پایگاه های بسیج ادارات کشور را، جمع آوری دانش نیروهای ارزشی در پایگاه ها و برنامه ریزی آن در راستای تحقق دولت مدرن عنوان کرد و گفت: یکی از نقاط ضعف ما در نهاد سازی و ساختارسازی به منظور تبیین مبانی تئوریک دولت مدرن است.
 

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: خوشبختانه، با تدبیر دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، هسته های اندیشه ورزی برای رفع این نقیصه تشکیل شده تا از ظرفیت ها و توان تخصصی نیروهای کشور در حوزه طراحی، برنامه ریزی و بکارگیری آن برای بهبود عملکرد وزارت اقتصاد و اقتصاد کشور استفاده شود.
 

وی تصریح کرد: این اتفاق خوشآیند، نویدی به دلسوزان نظام است که از ظرفیت های 40 ساله انقلاب برای طراحی نهادها و ساختارهای اقتصاد کشور در دوره جدید، بهره بگیریم.
 

جلیلی با اشاره به تشکیل هیئت های اندیشه ورزی از سوی مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی، توصیه کرد: کمیته هایی در این هیئت ها به منظور احصاء اندیشه های صاحب نظران در حوزه های اداری و اقتصادی شکل گیرد.
 

این گزارش حاکی است، سردار محمد امیرخانی، رییس اداره اجتماعی معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به عنوان مهمان ویژه این نشست، طی سخنانی ضمن تبیین زوایای مختلف و آموزه های بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: معظم له در این بیانیه، بزرگ ترین هدف انقلاب را تحقق تمدن نوین اسلامی عنوان کردند به این معنا که دنیایی درست کنیم که هم بعد مادی  و هم بعد معنوی و روحی انسان را مورد توجه قرار دهد.
 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تلاش های صورت گرفته و سرعت حرکت به سمت این هدف بزرگ را چندان رضایت بخش ارزیابی نکردند، اظهار داشت: ما به عنوان بسیج فقط مسئولیت برگزاری مراسم، برپایی نمایشگاه، برگزاری دعای کمیل و .. . را بر عهده نداریم، بلکه ما موظفیم دانش حاصل از چهل سال تجربه ارزشمند خود را در راه ایجاد الگوی مدیریت اسلامی بکار گیریم.
 

امیرخانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود و با ورود به دوران دوم، مطابق تاکید مقام معظم رهبری، باید اقدام به تربیت نیروی جوان کرده و با سپردن میدان به جوانان راه را برای استفاده حداکثری از ظرفیت های انسانی کشور مهیا کند.
 

این گزارش حاکی است، علیرضا زمانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد نیز طی سخنانی در این نشست بر برنامه محوری حوزه ها و پایگاه های بسیج این وزارتخانه تاکید و سال 1398 را برای مجموعه بسیج سالی پر کار دانست.

وی فعالیت کمیته های اندیشه ورزی حوزه ها و پایگاه های بسیج را یکی از کار ویژه های مهم بسیج اعلام و بر خروجی این کمیته ها بر اساس معیارهای اعلام شده تاکید کرد.
 

بنا براین گزارش، در ابتدای این نشست، عملکرد پایگاه بسیج ستاد وزارت امور اقتصادی و دارایی طی سال 1397 به حاضران ارائه شد.
ارسال نظرات