عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: شنیده ها حاکی از این است که دام وارد کشور می شود، اما از کشتی و هواپیما تخلیه شده و با یک کشتی و هواپیمای دیگر صادر می شود.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۷۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به افزایش قیمت شکر تا 9 هزار تومان، گفت: دولت در بحث کالاهای اساسی به نوعی بازار را رها کرده است و علیرغم اینکه در سال جاری برای کالاهای اساسی  ارز 4 هزار و 200 تومانی پیش‌بینی شده بود و حتی پیش از آن در بودجه سال 97، ارز  3 هزار و 750 تومانی  لحاظ شده بود و حتی برخی کالاها و بسیاری از مایحتاج دیگر مردم با با ارز ۳ هزار و ۹۰۰ تومانی وارد کشور شد، اما شاهد این بوده که هر روز قیمت کالاها افزایش می‌یابد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت نظارت جدی بر این موضوع ندارد که ارزی که به واردات کالاهای اساسی تخصیص داده در کجا هزینه شده است، افزود: اگر کالاها با این ارز وارد شده چرا قیمت باید اینگونه افزایش یابد و اگر وارد کشور نشده فردی که ارز را دریافت کرده تا کالا وارد کشور کند باید مورد مواخذه قرار گیرد که چرا کالا را وارد کشور نکرده است.

قیمت شکر در عرض 2 ماه تا ٩ هزار تومان افزایش یافت

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی که متولی واردات برخی کالاهای اساسی هستند باید راهکاری برای توزیع کالاهای اساسی پیدا کنند، ادامه داد: با روندی که در توزیع کالاهای اساسی پیش گرفته شده نارضایتی های مردم هر روز شدت می یابد و این موضوع به عدم نظارت، سوءمدیریت و عدم توانمندی برخی مدیران چه مدیرانی که در راس وزارت خانه ها هستند و چه مدیرانی که پست های میانی را اشغال کرده‌اند باز می گردد، چراکه  توان مدیریت بازار را ندارند.

اگر مدیران توانایی مدیریت بازار را داشتند، قیمت شکر در عرض 2 ماه تا ٩ هزار تومان افزایش نمی یافت و سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم نمی شد.

موسوی لارگانی اظهار داشت: اگر مدیران توانایی مدیریت بازار را داشتند، قیمت شکر در عرض 2 ماه تا ٩ هزار تومان افزایش نمی یافت و سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم نمی شد، لذا در روزهای پایانی سال نظارت تمام مسئولان باید شبانه روزی و جدی باشد تا در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قند، شکر، تخم مرغ، مرغ و گوشت کالاهایی بوده که مردم روزمره به آن احتیاج دارند، تصریح کرد:چرا باید هر روز باید شاهد افزایش قیمت کالاها باشیم؟ چرا باید دام زنده کشور صادر شود؟، حتی اخباری به گوش رسیده که دام وارد کشور می شود، اما از یک کشتی و هواپیما تخلیه شده و با یک کشتی و هواپیمای دیگر صادر می شود که این عدم نظارت و کوتاهی مسئولان سبب نارضایتی شدید مردم شده است.

ارسال نظرات