خبرهای داغ:
مدیر جامعه المرتضی گفت: مسابقات قرآن کریم در سطح بین المللی آثار مثبتی دارد و امروزه بسیاری از افراد، شیعه را مسلمان نمی‌دانند و حضور قاریان بین المللی ما در مسابقات قرآنی این نگاه منفی و تاثیرات را خنثی می‌کند.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۴۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله داودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی در بهار سال آینده در قم، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که بنده به عنوان طلبه حس کرده ام این بوده که درباره بحث قرآن اهتمام بالایی وجود نداشته است.

وی افزود: مطالب بسیاری را به ذهن می‌سپاریم، اما کمتر سراغ مباحث قرآنی می‌رویم، البته در حال حاضر نسبت به گذشته بهتر شده، اما اگر آموزش قرآن در حوزه نهادینه شود و طلبه از همان بدو ورود به حوزه به حفظ قرآن بپردازند بسیار بهتر خواهد بود، خود بنده در بعضی مواقع احساس می‌کنم که کاش کل قرآن را حفظ می‌کردم.

مدیر جامعه المرتضی گفت: حضور قرآن در ذهن و سینه افراد می‌تواند در زندگی طلاب برکات فراوانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: ما طلبه‌ها در تبلیغ نیاز داریم که بر قرآن تسلط داشته باشیم، چرا که در تبلیغ باید سخنانمان را از قرآن بیان کنیم و از خودمان چیزی برای گفتن نداریم و بنده در یکی از تبلیغات و مناظراتم با وهابیون با تمسک به مفاهیم قرآن توانستم با بیان استدلال حرف اسلام و تشیع را بیان کنم.

مدیر جامعه المرتضی ابراز کرد: از مرحوم طبرسی دو تفسیر جوامع الجامع و مجمع البیان موجود است و ایشان در اتفاقی نذر کرده اند ۳۰ سال باقیمانده عمر خود را صرف قرآن کنند و این نشان می‌دهد که در بین علماء ما قرآن جایگاه ویژه‌ای داشته و همین حالا هم اگر ببینیم متوجه می‌شویم که بزرگان و علمای ما دستی در تفسیر قرآن کریم دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین داودی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح ملی یک تشویق را در پی دارد، چرا که در حال حاضر بازیگران در برنامه‌های مختلف حضور داشته و تبدیل به الگو برای مردم شده اند و مسابقات قرآنی ذهن مردم را به سمت قرآن سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: این مسابقات در سطح بین المللی آثار مثبتی دارد و امروزه بسیاری از افراد، شیعه را مسلمان نمی‌دانند و حضور قاریان بین المللی ما در مسابقات قرآنی این نگاه منفی و تاثیرات را خنثی می‌کند.

مدیر جامعه المرتضی مطرح کرد: در زمینه سیر مطالعات قرآنی، لازم داریم یک سیر مطالعاتی مشخصی داشته باشیم که در نهایت به فهم قرآن منتهی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین داودی یادآور شد: طلاب در ابتدا از تفاسیر آغاز کرده تا بعد‌ها یک دور جامع تفاسیر و آیات‌الاحکام را بخوانند.

وی اضافه کرد: بنده در سفر حج یک خاطره‌ای درباره انس با قرآن دارم، در این سفر به مدت تقریبا یک ماه از تمام مشغله‌های روزمره جدا می‌شویم و این بهترین موقعیت برای انس با قرآن است.

مدیر جامعه المرتضی اظهار داشت: در این سفر حج و در مسجد الاحرام دو دور قرآن کریم را مطالعه کردم و در دور دوم این کار را با تدبر در معانی آیات انجام دادم که شیرینی و حلاوت این کار هنوز هم در قلب من باقی مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین داودی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید اوج ارادت خود را نسبت کلام الهی در یک جمله بیان کنید چه می‌گویید بیان کرد: ما با قرآن زندگی می‌کنیم و با قرآن می‌میریم.
ارسال نظرات