مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)گفت:امروز هرچه داریم برگرفته از هشت سال دفاع مقدس بوده و این برهه ی زمانی سرمایه ای عظیم برای ملت ایران است.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۹۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛حجت الاسلام بیگدلی در رابطه با نقش روحانیت در دفاع مقدس  گفت: یکی از افتخارات بزرگ روحانیت در طول تاریخ تشیع، حضور در تمامی صحنه ها ی دفاع از اسلام و ارزشهای اسلامی بوده است.

وی بابیان اینکه دفاع مقدس سرمایه ای عظیم برای انقلاب اسلامی وبرگرفته از مبانی اعتقادی مردم بود،اظهار داشت: اگر به انقلاب هایی که در طول تاریخ شیعه انجام شده بنگریم، اغلب این انقلاب ها به رهبری یک روحانی انجام شده و روحانیت در آن نقش اساسی ایفا کرده که در دوران دفاع مقدس،یکی از بزرگترین جلوه های حضور روحانیت پدیدار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) با اشاره به حضور فعال روحانیون در جبهه های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش روحانیت در راستای تبلیغ و تشویق حضور نیروهای مردمی در جبهه بوداما در کنار همه مسئولیت هایی که داشتند لباس رزم می پوشیدند و پا به پای رزمندگان در خط مقدم حضور پیدا می کردند.

حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد:یرطبق آمار،تعداد شهدای روحانی وطلبه در دوران مبارزات انقلاب اسلامی ودفاع مقدس بیش از 4350 تن بوده است که این تعداد شهید 6 برابر اقشار دیگر جامعه می باشد یعنی روحانیت معظم به تناسب جمعیتی که داشت،بیش از اقشار دیگر جامعه در راه دفاع از دین اسلام وانقلاب اسلامی وآرمان های حضرت امام خمینی (ره)شهید تقدیم نمود.

وی تبيين اهميت دفاع زباني و عملي 'حضور و شهادت'، حفظ و ارتقاء معنويت جبهه و ايمان رزمندگان، افزايش بنيه دفاعي و خنثي کردن عمليات رواني دشمن و پشتيباني جبهه را از دیگر نقش های روحانيت در جبهه ها دانست و گفت:قشر روحانی در کنار انجام این فعالیت ها ،رزمندگان را با ارزش های انقلاب،شجاعت و پاسداری از نظام تشویق و ترغیب می کردند.

این مسئول با اشاره به نقش روحانیت در جامعه کنونی، عنوان کرد: جامعه ی روحانیت امروزه باید با حضور در بین مردم نقش خود را در تبیین دفاع مقدس و جنگ نرم ایفا کند.

وی افزود: باز نشر تفکر اصیل انقلابی و  تشریح اهداف جریان انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین وظایف جامعه روحانیت در دوران حاضر به شمار می رود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) تصریح کرد: فرهنگ‌ دهی و بصیرت‌ افزایی در نظام سیاسی اسلام به‌عهده روحانیت است، از این رو روحانیت چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن، درصدد انجام این وظیفه مهم بوده‌اند.

وی در پایان با اشاره به آغاز اعزام کاروان های راهیان نور افزود:همه ی ما وظیفه داریم ادامه دهنده ی راه شهدا بوده و اهداف انقلاب اسلامی وشهدا و آموزه های دوران دفاع مقدس را برای نسل های جوان تبیین نماییم.

ارسال نظرات