خبرهای داغ:
رییس هیئت اعزامی از سوی نهاد ریاست جمهوری در موضوع حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: امسال به پیشنهاد مدیریت استان قزوین، این استان به عنوان استان معین در جهت جمع آوری آثار دفاع مقدس انتخاب شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۳۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیح در قزوین، پورانی رییس هیئت اعزامی از سوی نهاد ریاست جمهوری در موضوع حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در دیدار با استاندار قزوین اظهار کرد: شورای راهبردی در نهاد ریاست جمهوری با هدف جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بر اساس رهنمود های وزارت کشور هفت استان جنگی کشور به سامانه دیجیتالی این شورا متصل شده اند.
پورانی تبیین کرد: با توجه به اینکه سال گذشته استان کردستان به عنوان استان معین برای اجرای این طرح انتخاب شد، امسال به پیشنهاد مدیریت استان قزوین، این استان به عنوان استان معین در جهت جمع آوری آثار دفاع مقدس انتخاب شد.
رییس هیئت اعزامی از سوی نهاد ریاست جمهوری در موضوع حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اذعان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از اسناد دوران دفاع مقدس در همان دوران جنگ از بین رفته لذا لزوم جمع آوری این اسناد با هدف حفظ این میراث فرهنگی و ملی جهت ارائه به محققین پژوهشگران این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
پورانی گفت: این امر می تواند یک حرکت جامع برای کل کشور باشد چرا که بخش زیادی از این اسناد در فضاهای نا امن و غیر استاندار نگهداری می شود و ظیفه ما حفظ این اسناد در فضایی استاندار است.
رییس هیئت اعزامی از سوی نهاد ریاست جمهوری در موضوع حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که حفظ این آثار تا چه حد می تواند بر آشنایی نسل های آینده برای آشنایی با دفاع مفدس موثر باشد ابراز کرد: زمانی پدران و مادران این سرزمین با هر چه که در اختیار داشتند سعی در حفظ ذره ذره خاک این میهن داشتند و جمع آوری اسناد دوران جنگ جهت ارائه به نسلی است که قرار است مدیریت کشور را به عهده گیرند و بدانند چگونه مردان و زنان این سرزمین در سخت ترین شرایط از خاک و ارزش ای این کشور دفاع کرده اند لذا کار بسیار ارزمند و با اهمیتی است.
وی با اشاره به اینکه خاطرات شهدا باید جمع آوری شود بیان کرد: بسیاری از مستندات موجود از شهدا می تواند آغازگر یک سریال و فیلم سینمایی باشد که به طور زنده غیرت و تلاش شهیدان و ایثارگران این مرز را به تصویر می کشاند
پورانی در پایان گفت: برای انجام این کار ملی از نیروهای هر استان جهت جمع آوری اسناد استفاده می شود اما وظیفه ااصلی و بررسی نهایی این امر به عهده سازمان اسناد ملی است

1010/پ30/ب

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها