مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه میبد گفت: بانوان نقش مهمی را در سلامت روحی، روانی و جسمی جامعه دارند و با توجه به نقشه‌های دشمنان باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در جامعه رواج دهند.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۳۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، "سید محمد هادی سلیمانی" مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه میبد روز دوشنبه در همایش بانوان آرایشگر میبد طی سخنانی گفت: در دین اسلام نسبت به مقام و منزلت بانوان سفارش بسیارشده و نیزآیین ودین ما درارتباط با نحوه برخورد با همسر، صحبت کردن، احترام گذاشتن و ... آداب خاصی را هم برای بانوان و هم برای آقایان تعیین کرده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد نیزبا اشاره به وظایف اتحادیه‌ها گفت: از جمله وظایف اتحادیه‌ها شناسایی واحد‌های بی پروانه است، چون فعالیت عده‌ای بدون پروانه تضییع کننده حقوق واحد‌های پروانه دار می‌باشد.
حجت الله خلیلی افزود: با پروانه دار شدن واحد‌های صنفی، نام آن‌ها در سیستم‌های دولتی مانند شهرداری، دارایی، اماکن، اتاق اصناف و... وارد می‌شود و دولت از فعالیت آن‌ها اطلاع دارد.
وی خطاب به بانوان گفت:: جدا از وظایف اتحادیه شما خود باید همراه با تشویق واحد‌های بدون پروانه به پروانه دار شدن، تلاش درمعرفی واحد‌های بدون پروانه نمایید.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد همچنین با اشاره به روند تفکیک اتحادیه آرایشگران مردانه و زنانه از هم گفت:: با توجه به درخواست‌های اعضای اتحادیه و آرایشگران بانوی میبدی امور مرتبز به مجزا کردن اتحادیه‌ها در شهرستان و استان انجام شده و درصورت تصویب در تهران اتحادیه آرایشگران زنانه میبد به صورتی مجزا ازاتحادیه آرایشگران مردانه میبد فعالیت خواهند کرد.
وی گذاشتن تابلوی نرخ در معرض دید مشتریان را ضروری شمرد و تصریح کرد: لازم است برای ارائه خدمات و مواد به کار گرفته شده فاکتور صادر شود تا بعد‌ها ایجاد مشکل نکند.
خلیلی تداخل صنفی را از اموری یاد کرد که بانوان آرایشگر باید مورد عنایت قراردهند، چون یک آرایشگر نمی‌تواند به فروش اجناس و کالا‌ها در محل آرایشگاه بپردازد و در صورت تمایل به فروش اجناس آرایشی و لباس عروس باید با رعایت شرایط جهت آن به اخذ پروانه اقدام کرد.
وی همچنین از مشارکت بانوان در طرح خیریه که در راستای آن خدمات مجانی به زوج‌هایی که از طریق کمیته امداد یا بهزیستی معرفی می‌شوند، ارائه می‌شود، تشکر کرد.
کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد هم درجمع آرایشگران میبدی گفت:: بعضی از خدمات در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود که باید با توجه به عوارضی که دارند زیر نظر پزشکان دوره دیده و متخصص انجام شود.
حسن خواجویی تصریح کرد: ارائه این خدمات مانند لایه برداری به نوعی مداخله در کار‌های پزشکی است و باید در مواردی که مواد به زیر لایه‌های پوست نفوذ می‌کند از انجام این امور خودداری کرد، چون باید پزشک متخصص تشخیص دهد که پوست قابلیت لایه برداری دارد یا نه، همچنین انجام توصیه‌های پزشکی بعد از انجام لایه برداری نیاز است.
وی بانوان را از مداخله در امور پزشکی به طور جدی برحذر داشت، همچنین توزیع قرص‌های لاغری و دخانیات و قلیان را نیز یاد کرد که درآرایشگاه شایع است و باید اجتناب از انجام این امور مورد توجه قرارگیرد.
به گفته جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان میبد کار نکردن آرایشگران در داخل منازل، داشتن راه ورودی مجزا از منزل به آرایشگاه، عدم انتشار تصاویر مستهجن در فضای مجاز، عدم تبلیغات در کانال‌های مجازی، عدم عضویت در شرکت‌های بازاریابی و... باید مورد توجه قرارگیرد.
سرگرد زارعشاهی افزود: بستر فضای مجازی حریم خصوصی ما نیست باید توجه داشت هکر‌ها ممکن است به این فضا دسترسی پیدا کنند.
همچنین در این مراسم رئیس اداره بهزیستی میبد به معرفی خدمات این اداره در ارائه مشاوره در حوزه ژنتیک پرداخت و از بانوان خواست به امر آموزش و ترویج و اطلاع رسانی لزوم شرکت در کلاس‌های دانشنامه ازدواج عنایت داشته باشند.
سید محسن فلاح با اشاره به اینکه آموزش‌های دانشنامه‌های قبل از ازدواج، در حین ازادواج و بعد از ازدواج را در بر می‌گیرد، خطاب به بانوان خاطرنشان کرد: شما می‌توانید با اطلاع رسانی خدمات بهزیستی نجات دهنده زندگی‌ها در حوزه دانشنامه ازدواج و نیز مسائل ژنتیکی باشید، چون تولد یک نوزاد معلول و نیز شروع یک زندگی با عدم آموزش درروند زندگی کردن افراد اختلال ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات