استاندار مرکزی مطرح کرد
استاندار مرکزی گفت: در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و با همکاری بسیج و سپاه کشف‌ شده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۳۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با توجه به کاهش عرضه، مقابله، پیشگیری و جلوگیری از مصرف مواد مخدر گفت: در سال‌های اخیر این موضوعات از بلای اجتماعی بودند و آسیب‌های زیادی به خانواده‌ها وارد کردند که وظیفه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است جدی تر می شود.

آقازاده با اشاره به اینکه تجارت مواد مخدر بالغ‌ بر ۱۵۰۰ میلیارد در سال گردش مالی دارد و جز ۵ تجارت پرسود اول جهان است، اظهار کرد: تجارت مواد مخدر جز پول‌های کثیف است و بیشترین جرم‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد در این خصوص است.

وی افزود: در کشور ما هم، درصد بالایی از مجرمین در ارتباط با مواد مخدرند که آسیب زیادی به جامعه خصوصاً جوانان می‌زند.

استاندار مرکزی با اشاره به قرار گرفتن کشور در مسیر ترانزیت مواد مخدر بیان کرد: در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و با همکاری بسیج و سپاه کشف‌شده که تنها بخشی و حدود 10 درصد از موادی است که از کشور ما عبور می‌کند.

وی گفت: هر چقدر ما در مبارزه با مواد مخدر خود را مجهز کنیم مافیا هم خود را مجهزتر کرده و از راه‌های ایمن‌تری این کار ضد بشری و کثیف را انجام می‌دهند.

آقازاده؛ عرصه مبارزه با مواد مخدر را بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: در این راه پرخطر عزیزان ما در مرزها،کوه‌ها و جاده‌ها به دنبال کشف، شناسایی و دستگیری هستند که باید به آن‌ها خسته نباشید جانانه گفت؛ شهدایی را هم در این عرصه تقدیم نظام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در مسیر ترانزیت کشوری است، بیان کرد: در استان نیز کارهای زیادی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام‌ شده است.

استاندار مرکزی از رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خواست که از مردم و ngo و سازمان‌های مردم‌ نهاد نیز در این راه استفاده کنند.

وی با تأکید بر وظایف شهرداری در خصوص مقابله و پیشگیری با مواد مخدر که در ماده ۵۵ قانون شهرداری صراحتاً آمده از شهرداری‌های استان خواست که در این زمینه فعال باشند.

آقازاده با اشاره به اینکه تولید مواد مخدر علیرغم سال‌های گذشته که حدود ۶ تن بوده افزایش‌یافته و به ۱۱ تن رسیده است، گفت: هرچه تولید مواد مخدر افزایش یابد به‌تبع آسیب‌های آن برای همه دنیا و کشورهای جهان خصوصاً همسایه‌های کشور تولیدکننده مضاعف است و این مبارزه جدی‌تری را می‌طلبد.

ارسال نظرات