نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند مشکل بیکاری لرستان را حل کنند.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۷۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت الله سیداحمد میر‌‌‌‌‌‌عماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی امروز در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با اشاره به اینکه خداوند انسان را موجودی مبتکر و خلاق آفریده است بیان کرد : این موضوع با مطالعه قرآن کریم و سیر‌‌ه اهل بیت به خوبی قابل مشاهده است.

وی افزود: عقل عامل اصلی ایجاد ابتکار در انسان است و اجزای نظام آموزشی کشور که شامل مدرسه، دانشگاه و حوزه است و باید شیوه به کارگیری و آموزش عقل را به افراد آموزش دهند؛ متاسفانه سیستم آموزشی کشور در این حوزه با ضعف‌های بسیاری روبرو است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه علم آموزی یکی از مفاهیمی است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده اظهار کرد: مسوولان کشور نیز باید در این عرصه زیر ساخت‌ها را فراهم کنند؛ خوشبختانه طی چند سال اخیر معاونت علمی و فناوری گام های خوبی در این حوزه برداشته است.

آیت الله میر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند مشکل بیکاری لرستان را حل کنند، تصریح کرد: جوان‌های پر‌‌انگیزه و صاحب ایده  بسیاری در استان وجود دارد اما به علت بروکراسی اداری و نبود حامی اقتصادی بسیاری از آنها فعالیت علمی  خود را رها کردند.

وی خاطرنشان کرد: بین شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌‌ها ارتباط کمی وجود دارد و باید برای حل مشکل معاونت علمی و فناوری چاره‌ای بیندیشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات