خبرهای داغ:
در این مراسم از برگزیدگان جشنواره ره آورد سرزمین نور، با اهدای لوح و جایزه، تجلیل شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۹۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

به گزارش بسیج؛ سه شنبه شب مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی راهیان نور با نام «ره آورد سرزمین نور» در خرمشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، امام جمعه خرمشهر و جمعی دیگر مسئولان لشکری و کشوری در این مراسم حضور داشتند.

 

راهیان نور زمینه ای برای زنده نگه داشتن جوانان است

حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی در این مراسم اظهار کرد: دفاع ما مقدس بود چرا که این حماسه و جنگ ما جلوه الهی به خود گرفته بود.

وی عنوان کرد: راهیان نور زمینه‌ای برای زنده نگه داشتن جوانان است. امروز جوانان ما نیز با دشمن در حال جنگ هستند و با حضور در مناطق عملیاتی با حماسه و آرمان‌های شهدا آشنا می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جبهه برای شهدا سختی نداشت بلکه آنها در این فضا عاشقانه حضور داشتند و به سوی لذت‌های معنوی پرواز کردند.

 

حاج صادقی افزود: لذت‌های مادی و دنیوی در مقابل لذت‌های عظیم معنوی ناچیز و هیچ بود، شهدای ما با این لذت‌های معنوی آسمانی شدند.

وی اظهار کرد: شهیدان در جبهه‌ها تابع ولایت بودند و حماسه هشت سال دفاع مقدس تجلی ولایتمداری بود.

 

اعتماد به جوانان آینده انقلاب را بیمه می کند

سردار غلامحسین غیب پرور نیز در این مراسم با اشاره به لزوم بهره بردن از آموزه های دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجی است که باید آن را استخراج کرد، سال‌ها نیاز است تا آموزه‌های این گنج عظیم بررسی و مورد تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: شهدای ما در قابل تجهیزات و قدرت دشمن نلرزیدند و نهراسیدند بلکه مکتب مقاومت و ایستادگی را در پیش گرفتند و دشمن را به زانو درآوردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان داشت: در دوران دفاع مقدس همه مردم ما غیرتمندانه وارد صحنه شده و به تکلیف خود عمل کردند و حامی اسلام و انقلاب شدند و ارزش‌های اسلامی چون ایثار، فداکاری، صبر و استقامت را به نمایش گذاشتند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه میانگین سنی شهدای دوران دفاع مقدس ۲۲ سال و نیم بود، خاطرنشان کرد: عالم باید بداند که جوانان ما در ایام جنگ برای دفاع از عقیده کمر همت بستند و در خط مقدم قرار گرفتند و سختی‌ها را به جان خریدند.

 

وی افزود: امروز راه نجات، رستگاری و فلاح کشور باور کردن جوانان است، رهبر معظم انقلاب نسبت به جوانان اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، بیانات ایشان از سر حکمت است و در تعریف از جوانان تعارف نمی‌کنند.

غیب پرور عنوان کرد: اگر جوانان را باور کنیم و به آنها اعتماد داشته باشیم، آینده انقلاب بیمه خواهد شد، باید این نگاه در میان مسؤولان کشور ایجاد شود.

 

به گزارش بسیج ؛ در این مراسم از برگزیدگان جشنواره ره آورد سرزمین نور، با اهدای لوح و جایزه، تجلیل شد.

همچنین گروهی از نوجوانان با لباس نظامی به اجرای نمایش پرداختند.

حضور اقوام مختلف در کنار یکدیگر نیز از نکات قابل توجه مراسم اختتامیه در خرمشهر بود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها