خبرهای داغ:
روابط عمومی استانداری قم؛

عملیات اجرایی ۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری درقم آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت پایگاه امداد و نجات بین شهری شهید ابوذر فاتح در آزاد راه‌های قم - تهران و همچنین پایگاه مسجد آزادراه قم - گرمسار روز سه شنبه با حضور بهرام سرمست استاندار آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۴۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم،  سرمست در حاشیه این آیین با اشاره به قرار گرفتن قم در محور مواصلاتی چند استان کشور اظهار داشت: آزادراه‌های قم - تهران و قم - گرمسار دارای اهمیت راهبردی در حوز حمل و نقل می‌باشند.

وی با اشاره به تردد بسیار بالای وسائط نقلیه در مسیر‌های مواصلاتی قم بیان کرد: از این رو تجهیز محور‌های عبوری استان به پایگاه‌های خدمات رسانی و امدادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

۳۵۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در قم وجود دارد.

این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

وی همچنین به صورت هوایی از آزاد راه قم - گرمسار و قم - تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت پایگاه‌های خدماتی و امدادی در این دو محور مواصلاتی قرار گرفت.

سرمست در بخش دیگری از برنامه‌های خود به صورت نمادین به پاک سازی حاشیه آزادراه قم - تهران از زباله پرداخت و گفت: باید مشارکت مردم در حفظ محیط زیست بویزه در ایام منتهی به آغاز سال نو جلب شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار