حجت الاسلام رستمی:

اصل حرکت گام دوم انقلاب تقویت عدالت است/ در گام دوم انقلاب مردم باید مطالبه گر باشند

حجت الاسلام عابدین رستمی از اساتید حوزه و دانشگاه های کردستان در مجمع عالی بسیج بیجار گفت: یکی از اساسی ترین اصول حرکت گام دوم انقلاب تقویت عدالت است.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۴۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ا کردستان، مجمع عالی بسیج شهرستان بیجار صبح امروز با حضور اقشار مختلف بسیج و مسئولان در سالن شهید رحمانی بیجار برگزار شد.

حجت الاسلام عابدین رستمی در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین معجزه قرآن است، اظهار داشت: دین مقدس اسلام، دین سیاسی و اجتماعی و تمامی عرصه‌ها است که متاسفانه برخی آن را در شئون فردی خلاصه کردند و موجب گرفتن جان دین شده اند.

وی افزود: برخی افراد یک عمر دم از دین و دینمداری می‌زنند بدون اینکه دین در زندگی آن‌ها تاثیر داشته باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تنها قدرتی که در مقابل ما قرار دارد، قدرت شرق است، اعلام کرد:انقلاب اسلامی ایران مثل جوامعی که از بین شکاف‌ها رشد بکند موجب شکافته شدن غرب و شرق شد و امروزه دوگانه انقلاب اسلامی و غرب تشکیل شده است.

وی گفت: غرب دیگر جائی برای رشد ندارد و اگر بخواهد از موجودیت ۳۰۰ ساله خودش دفاع کند باید قدرت سخت داشته باشد و در کنارش بتواند بستر قدرت نرم ایجاد کند.

دعوای غرب با اسلام دعوای فرهنگ و دین است

رستمی خاطر نشان کرد: دعوای غرب با اسلام دعوای نفت و پول نیست بلکه دعوای فرهنگ و دین است و غربی‌ها می‌خواهند شعار‌های ۶۰۰ ساله خود را در قالب اصول مدرنیته به مردم قالب کنند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک فرایند سیاسی اجتماعی است که از ۲۲ بهمن سال ۵۷ شروع شده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر ایمان و وجود رهبری می‌تواند جهان را به یک دهکده تبدیل کند.

استادیار شجره طیبه صالحین با بیان اینکه طبق فرمود: ه رهبر معظم انقلاب تببین فرایند تحقق اهداف اسلامی برای رسیدن به تمدن سازی دارای پنج مرحله است، اظهار داشت: بنا به فرمایشات ایشان انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی مرحله اول و دوم انقلاب است که از آن عبور کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری است، گفت: غربزدگی و غربگرایی از آسیب‌های است که همه حکومت‌ها را گرفته و دولت ما هم با توسل به تک محصولی و خام فروشی در حال جا زدن است.

حجت اسلام رستمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در قالب گام دوم، گفت: اساسی‌ترین اصل حرکت گام دوم انقلاب تقویت عدالت در جامعه است.

قوه مقننه ما وکیل دولت است

به گفته رستمی: تشکیل دولت اسلامی یکی از پنج مرحله تمدن سازی اسلامی در جهان است، که در این دولت مسئولان و دولتمردان باید خود را با ضوابط و شرایطی که متعلق به یک مسئول اسلامی است تطبیق دهند و به فکر مردم باشند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر دولت اسلامی را در نظر بگیریم، قوه مقننه ما رفتارش ناقص است و مجلس ما با این وضع وکیل ملت نیست و وکیل دولت است.

این مسئول یادآور شد: اگر سیاستمدار و قانونگذار ما اسلامی نباشد چگونه می‌تواند قوانینی وضع کند که به درد بستر جامعه بخورد؟

وی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید به معنویت توجه ویژه شود، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب هم مسئولان و هم مردم باید همگام باشند و بستر برای ظهور امام زمان عج فراهم شود.

حجت الاسلام رستمی گفت: هدف از صدور انقلاب تلاش برای گسترش احکام اسلامی است و اسلامی که با ظلم آمیخته شود، اسلام آمریکایی است.


یکی از آسیب‌های ۴۰ ساله انقلاب رابطه مستقیم ثروت و قدرت است

استادیار شجره طیبه صالحین کردستان گفت: در گام دوم انقلاب نسبت به مسئولان باید مطالبه گر باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئولی حاشیه امن داشته باشد.


وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های ۴۰ ساله انقلاب رابطه مستقیم ثروت و قدرت است: در حکومت اسلامی مسئولان در مقابل قدرتشان باید ساده زیست‌تر باشند.


رستمی تصریح کرد: خودسازی، جامعه پردازی و انجام کار تشکیلاتی باید در دستور هر کار مسلمانی در دولت اسلامی قرار بگیرد تا بتوانیم زمینه ساز تشکیل دنیای اسلامی باشیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار