سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان بسیج دانشجویی اردبیل در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: در طول چهل سال در عرصه های علمی، پژوهشی و پزشکی پیشرفت های قابل توجهی داشتیم و نیاز است که دانشجویان با حضور خود در این مناطق عملیاتی بایستی بدانند که همچنان کشور نیازمند این گونه مجاهدت ها است.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۶۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
دستاورد‌های انقلاب مرهون مجاهدت‌های خاموش رزمندگان در دوران دفاع مقدس است
 
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزار یبسیج، پرویز پرزور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته بسیاری از دانشجویان دانشگاه استان اردبیل از مناطق جنگی بازدید کرده و با رشادت‌های و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای والامقام در این مناطق آشنا شوند.

وی افزود: با هدف ترویح فرهنگ ایثار و شهادت و با شعار "شعار گام دوم انقلاب؛ راهی به سوی نور" از ۱۷ اسفند ماه یک هزا رو ۲۰۰ دانشجویی اردبیلی ۶۰۰ خواهر و ۶۰۰ برادر در قالب ۲۴ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و تا ۲۵ این ماه ادامه خواد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، ارزشی و معنوی در مدت حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم به نحوی شایسته و مناسب شاهد برگزاری این برنامه‌ها برای دانشجویان باشیم.

دکتر پرویز پرزور با اشاره به عملکرد مناسب استان اردبیل در اعزام کاروان‌های راهیان نور دانشجویی بیان کرد: در سال‌های گذشته استان اردبیل در اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی جزو استان‌های برتر بوده که تلاش و جدیت بر تداوم فعالیت‌ها در این حوزه است.

وی اضافه کرد:هشت سال دفاع مقدس وفداکاری بیش از هزار جوان ایثارگر مهمترین بخش از دفترچه خاطرات متحول کننده کشور جمهوری اسلامی ایران بوده که با ایستادگی در برابر جهان و ظالمان مستکبر درکنار برهم زدن معادلات جهان و منطقه به نماد بازر استقامت و استواری تبدیل شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل راهیان نور را یکی از برنامه‌های موفق در زمینه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دانست و تصریح کرد: با برگاری مناسب این اردو‌ها می‌توانیم شاهد دستیابی به اهداف تعیین شده در این بخش بوده و تعالی واقعی را زمینه‌ساز شویم.

پرزور بیان داشت: امروز دانشجویان اردبیلی از بیمارستان صحرایی امام حسین علیه السلام اهواز که هرساله از این مناطق توسط دانشجویان، خصوصا دانشجویان رشته‌های پزشکیاستان بازدید بعمل می‌آید.

وی با اشاره به مجاهدت‌های خاموش و قابل تقدیر پزشکان در دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس پزشکان و جهادگران با امکانات بسیار اندکی که در دست داشتند مجروحان را مداوا و جراحی می‌کردند

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل اظهار داشت: امروز در گام دوم انقلاب قرار گرفته ایم و در طول چهل سال در عرصه‌های علمی، پژوهشی و پزشکی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و نیاز است که دانشجویان با حضور خود در این مناطق عملیاتی بایستی بدانند که همچنان کشور نیازمند این گونه مجاهدت‌ها است.
ارسال نظرات