تولید کننده نمونه آلوچه در استان چهارمحال و بختیاری به خبرنگار بسیج گفت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج بهترین کمک برای ایجاد اشتغال است.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۲۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ ایوب حیدری، تولید کننده نمونه بسیجی محصولات باغی در استان چهارمحال و بختیاری که مورد تقدیر معاون وزیر و رئیس جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت به تشریح دلایل انتخاب وی بعنوان تولید کننده برتر میوه های هسته دار- آلوچه، پرداخت.

حیدری اظهار کرد: 4هکتار باغ شامل درختان آلوچه، بادام و گردو در شهرستان بن دارم که با استفاده از روش های علمی توانسته ام تولید آلوچه در هر هکتار باغ را به 40 تُن برسانم.

وی، که دارای مدرک کارشناسی ارشد کشاورزی است، گفت: استفاده از روش های نوین آبیاری(قطره ای و آبخانه) باعث کاهش مصرف آب در سطح زیر کشت شده و همچنین این روش با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی، مانع تبخیر آب در گرمای تابستان می شود.

حیدری اضافه کرد: با استفاده از عناصر میکرو، که سالیان قبل توسط گیاهان مصرف شده و د رحال حاضر گیاهان نیاز به این عناصر از قبیل؛ مس، منگنز و مولیبدن دارند، همچنین استفاده از هوموس گیاهی و کود حیوانی پوسیده شده در باغات، و بکارگیری گوگرد برای کاهش بی کربنات آب مصرفی در آبیاری باغ و جذب عناصر مغذی خاک و مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی ، تولید در سطح اراضی زیر کشت افزایش قابل توجهی می یابد.

این کشاورز و باغدار نمونه بسیجی، گفت: با توجه به اینکه مدرک کارشناسی ارشد کشاورزی دارم، به دیگر کشاورزان و باغداران نیز در زمینه های بکارگیری روش های علمی مشاوره می دهم ، که باعث افزایش صمیمیت بین اقشار مختلف مردم و بسیجیان می شود.

وی، همچنین در توصیه به جوانانی که علاقه مند به ایجاد اشتغال در مباحث کشاورزی هستند، توصیه کرد: استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و مشاوره های کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی می تواند به آنها برای رسیدن به هدف کمک شایانی کند.

گفتنی است: از 35 نخبه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در همایشی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران درشهرکرد تجلیل شد، که آقای ایوب حیدری نیز بعنوان تولید کننده برتر میوه هسته دار- آلوچه با برداشت 40 تن میوه در هکتار تقدیر گردید.

ارسال نظرات