مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، روایتی واقع بینانه و امید بخش از روند انقلاب اسلامی و ضرورت تداوم آن است.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۵۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش بزرگ طلاب و روحانیون تأثیرگذار استان چهارمحال و بختیاری به منظور تبیین، تفسیر و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب در مجمتع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار سنائی راد در این همایش با اشاره به اینکه چرا باید به سمت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب رویم، اظهار کرد: بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب سند بالا دستی و نظریه سازی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی بر اینکه باید بیانیه در جامعه تبیین شود، عنوان داشت: نیاز انقلاب به تببین نظریه انقلاب با شرایط موجود است، که نوعی بیان واقعیات با توجه  به این نکته است، که چشم انداز آینده در این بیانیه به چشم می خورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه روحانیون باید در پیگیری مطالبات رهبری پیشرو باشند، بیان داشت: سرنوشت نظام بر چگونگی تبیین این بیانیه گره خورده است، چرا که ما در شرایطی هستیم که نیازمند نظریه توانمند است که جوانان بتوانند به آن تکیه کنند.

سردار سنائی راد با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری باید در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: ما باید امروزه خود را در برابر جامعه مسئول بدانیم و به سمت تبیین و فهم بیانیه برویم.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، روایتی واقع بینانه و امید بخش از روند انقلاب اسلامی و ضرورت تداوم آن است، تصریح کرد: نوع تبیین واقعیت ها در جامعه مهم است، چرا که مردم جامعه به دنبال فهم حقایق هستند، که در این بیانیه به این مهم بسیار دقیق پرداخته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز باید در جامعه‌ای که مخاطب آن جوانان است، آرمانها و دستاوردها و اهداف انقلاب را تبیین کنیم، افزود: واقعیات را باید به صورت امید بخش، روان و ساده برای جوانان بیان کرد.

سردار سنائی راد با بیان اینکه این بیانیه از جامعیت برخوردار است، گفت: ما مسیری را با رهبری امام خمینی (ره) و با انقلاب شروع کردیم که بعد از آن به دولت سازی رسیدیم و با ورود به چهل سال دوم باید با نیروی جوان جهشی به سمت و سوی تمدن سازی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در این بیانیه چشم انداز روشن برای مخاطب ترسیم شده است، خاطرنشان  کرد: ارتقاء دانش و بینش الهی و حافظه تاریخی جوان یکی از ضروریات جامعه است که باید به خوبی به آن توجه کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید دانش و بینش لازم را برای ادامه انقلاب به جوانان داد،  اظهار کرد: باید مخاطب را با سخن جذاب، مجذوب کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز ما این است که نمی توانیم با جوانان ارتباط برقرار کنیم، گفت: در 40 سال گذشته بار اصلی بر دوش جوانان بوده است و رهبر انقلاب اسلامی(مدظله العالی) امروز برای جذب جوانان الگوی زیبای تبیینی را در بیانیه معرفی کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که به آرمان هایش پشت نکرده و مردم را برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و رسیدن به قله های موفقیت متحد کرده است.

سردار سنائی راد با تاکید بر اینکه آرمان های انقلاب اسلامی برگرفته از دین است، گفت:  امروز برای آنکه جامعه پردازی کنیم باید جوان سازی کنیم.

وی اظهار کرد: هرکجا که با زد و بند، مصلحت اندیشی برخی افراد، از روحیه ارزشی و انقلابی فاصله گرفته ایم، موجب شده تا ما دچار مشکل شویم و این در حالی است که هرکجا با روحیه و تفکر انقلابی پیش رفته ایم به پیروزی رسیده ایم. همچون؛ به دست آوردن علم تولید انرژی هسته ای، نانو، موشک سازی و ... .

در این همایش بیش از 600 نفر از روحانیون و طلاب تأثیرگذار استان چهارمحال و بختیاری و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد نیز حضور داشتند با اهدای لوح از عالمان مجاهد و ایثارگر استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

ارسال نظرات