استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی با ایجاد حدود ۹ هزار شغل از معدود استان‌هایی بوده که به تحقق سهم مشخص‌ شده از ایجاد اشتغال نزدیک شده است.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۶۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در کارگروه اشتغال استان مرکزی با تاکید بر اینکه از عملکرد این کارگروه در سال 96 راضی  نبوده است، گفت:  امسال این کارگروه عملکرد قابل قبولی داشت ولی هنوز به اهداف خود نرسیده‌ایم.

آقازاده با اشاره به اینکه استان مرکزی در اشتغال پایدار روستایی و رونق تولید عملکرد قابل قبولی داشته است، بیان کرد: در رونق تولید به بیش از نیمی از صنایع و واحدهای تولیدی تسهیلات به مبلغ بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت‌ شده است.

استاندار مرکزی ضمن تشکر از بانک‌هایی که با صنایع و دستگاه‌های استان در این مسیر همکاری کردند، افزود: این موفقیت مرهون هماهنگی و همفکری است.

آقازاده با اشاره به آمار سامانه رصد اشتغال کشور تا پایان روز گذشته عنوان کرد: استان مرکزی با ایجاد حدود ۹ هزار شغل از معدود استان‌هایی بوده که به تحقق سهم مشخص‌ شده از ایجاد اشتغال نزدیک شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ استان مرکزی باید ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کرد که تاکنون ۸۹۳۶ نفر محقق شده است و تا سال آینده با استفاده از تجربه به‌دست‌ آمده بیشتر خواهد شد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: آثار مثبت این پرداخت‌ها و جهش خوبی که در اشتغال ایجادشده در آینده قابل‌ مشاهده است.

وی درخصوص اختصاص بخش قابل‌توجهی از اعتبارات به حوزه کشاورزی افزود: با توجه به مسائل روز هرچه در حوزه تولیدات کشاورزی و محصولات پروتئینی و صنایع جانبی سرمایه‌گذاری کنیم، به بیراهه نرفته‌ایم؛ تلاش هم این بوده است که دامداری‌ها و مرغداری و ... نیز از این تسهیلات بهره ببرند.

وی درخصوص افزایش سرمایه شرکت هپکو بیان کرد: به‌رغم همه قول‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی داده بود اما زیر همه قول‌ها زد و افزایش سرمایه‌ای را انجام داد که برای هپکو آثار مثبتی نخواهد داشت.

وی افزود: در نامه‌ای به سران قوا، رئیس‌جمهور و مجمع نمایندگان، یادآور شدیم که این امر زحمات تمام کسانی را که برای هپکو تلاش کردند را ضایع می‌کند، و خواستار رسیدگی رئیس جمهور، سران قوا و پیگیری نمایندگان در این موضوع شدیم.

استاندار تأکید کرد: در شرایط فعلی افزایش سرمایه به صلاح هپکو نیست و آثار منفی برای شرکت به همراه خواهد داشت.

وی درخصوص تسهیلات بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) عنوان کرد: با پیگیری نمایندگان استان اولین قسط از تسهیلات ۵۰ میلیاردی بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) به‌زودی پرداخت می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با پرداخت ۱۷ میلیارد اولیه این تسهیلات، می‌توان امیدوار بود که این بیمارستان تا پایان ۹۸ به بهره‌برداری و افتتاح برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات