حجت الاسلام علی فروغی: همایش بزرگ ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان اداری و نظامی و کارکنان اداره کل بنیاد استان شامگاه روز گذشته در سالن مجتمع فرهنگی ولایت در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۸۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، همایش بزرگ ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان اداری و نظامی و کارکنان اداره کل بنیاد استان شامگاه ۲۲ اسفند ۹۷ در مجتمع فرهنگی ولایت در اردبیل برگزار شد.

در این همایش یاسر شاهی مدیرکل بنیاد استان اردبیل با گرامی روز بزرگداشت شهدا این روز را سنبل تمام روز‌ها دانست و اظهار کرد: از آنجا که شهید از همه افضل است روزی که به نام شهید باشد جایگاه و ارزش غیر قابل توصیفی دارد چرا که همه ما مدیون ایثارگری‌ها و خون پاک شهداییم و سر سفره عزت و شرفی که آنان برایمان به ارمغان داده اند، نشسته ایم.

وی با قدردانی از حضور پر شور خانواده‌های گرانقدر شهدا در این مراسم بیان کرد: خانواده‌های شهدا همیشه همراه و یاری گر ما بوده و هستند و همچون فرزندان غیورشان اهل معرفت اند و درس انسان دوستی و وفاداری را از آنان می‌آموزیم.

شاهی با اشاره به فرهنگ غنی ایثار و شهادت عنوان کرد: جامعه‌ای که در آن به مقام شهید و شهادت ارزش داده می‌شود زودتر به بلوغ فکری می‌رسد و در برابر هر ناملایمات می‌ایستد و دشمنان خود را براحتی شکست می‌دهد.

جامعه‌ای که در آن انتظار برای شهادت نباشد فرو می‌پاشد

حجت الاسلام علی فروغی شهدا را مفسران حیات بشری معرفی و اظهار کرد: شهدا با خصلت‌های خدا گونه خود و یافتن راه‌های رسیدن به کمال و حیران گذاشتن عقل حیات اصلی بشری را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به رفتار و کردار شهدا عنوان کرد: خدای متعال وقتی از شهدا می‌پرسند آرزوی شما چیست در جواب می‌گویند بالاتر از شهادت چیزی نیست مگر اینکه ما را به دنیا بازگردانید تا دوباره در راهت در خونمان غلتیده شویم.

فروغی افزود: شهادت طلبی شهدا نشان می‌دهد خون بهای انسان جلال و وجه الله است و تنها با عشق نهایی و خدا گونه انسان سربلند می‌شود تا جایی که به عرش برسد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های استان با بیان اینکه در طول تاریخ با شهادت تاریخ توحید به بلوغ رسیده است، بیان کرد: انسان باید همواره در انتظار شهادت باشد و جامعه‌ای که در آن شهادت طلبی نباشد از هم فرو می‌پاشد، در اصل در زندگی باید با خدا عهد ببندی و اگر این عهد شهادت باشد میوه وجود آدمی شهید می‌شود و در زندگی هیچ گونه احساس ناراحتی نمی‌کند.

فروغی با بیان اینکه جامعه با شهادت طلبی زنده است، افزود: شهدای مدافع حرم نشان دادند هنوز در جامعه کسانی هستند که در زندگی عهد شهادت دارند و هنوز جامعه ما زنده است و به آرمان‌های شهدا پای بندیم.

وی یادآور شد: تاریخ انبیا و اولیای خدا را شهدا تکمیل کرده اند و اگر به تاریخ بنگریم آن‌هایی که در میادین جنگ با کفار قلبشان را زره کرده اند و برای مرگ و شهادت از هم سبقت گرفته اند راه و روش زندگی و حیات را برای ما آموخته اند.

در ادامه این مراسم از کتاب "یک خط زندگی" نوشته الهام عبدالعی اوغلی از انتشارات شاهد رونمایی شد و با مداحی و شعر خوانی یاد و خاطره شهدای گرانقدر گرامی داشته شد.
ارسال نظرات