خبرهای داغ:
سردار محمودی گفت:در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۲ تن و ۴۲۲ کیلو مواد کشف شد که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد افرایش داشته و بیشترین کشف در زمینه مواد سنتی بوده است و در این زمینه ۴ هزار و ۶۱۸ نفر اعم از قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شده اند که افزایش ۵ درصدی دستگیری نسبت به مدت مشابه وجود داشته است.
کد خبر: ۹۱۲۰۰۷۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست خبری فرمانده انتظامی استان با اصحاب رسانه با محوریت تمهیدات پلیس در روزهای پایان سال و با حضور معاونان حوزه های مختلف پلیس در سالن شهید حق شناس ستاد فرماندهی استان قزوین برگزار شد.

سردار مهدی محمودی باتبریک ایام رجبیه و محوریت نشست بیان کرد:این جلسه با هدف معرفی تمهیدات روزهای پایانی سال جهت ایجاد امنیت شهروندان برگزار می شود.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص گام دوم انقلاب گفت: نیروی انتظامی در همه عرصه های اجتماعی با مردم است و ما مکلف هستیم برنامه ها را با توجه به توصیه مقام معظم رهبری پیش بریم.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد:الویت ما در سال ۹۸ مانند سایر الویتها در سالهای گذشته معطوف به مطالبات امنیتی، انتظامی و اجتماعی است و تمام تلاش ما پیشگیری از جرایم در سطح جامعه می باشد تا نهایتا منجربه تشکیل پرونده و انجام عملیات نشود.

سردار محمودی عنوان کرد:به واسطه جنگ تحمیلی اقتصادی و معضل اشتغال، مشکلات در جامعه پیش آمده که امیدواریم مردم با پلیس در کاهش جرایم تعامل لازم را داشته باشند.

وی افزود:الویت دیگر ما مبارزه با قاچاق ارز و سوخت، معضل مواد مخدر و قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر و مقابله و شدت عمل با این موارد می باشد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد:همچنین مبارزه با سرقت های خرد و کلان از دیگر الویتهای ما بوده و ایجاد قرارگاه ویژه که از سالهای قبل تشکیل شده نیز نیازمند تعامل سایر دستگاهها می باشد.

وی اضافه کرد:برخورد با مفاسد اجتماعی کاهش تلفات جاده ای و درون شهری از دیگر برنامه های سال آینده ما می باشد که در سالهای اخیر این امر انجام شده و به آمار خوبی در کاهش مرگ و میر جاده ای دست یافته ایم.

این مسوول ارشد انتظامی استان اصریح کرد:اشراف اطلاعاتی و عملیاتی در ماموریتها از دیگر الویتهای سال اینده در پلیس استان خواهد بود. جایگاه امنیت در هر کشوری و کشور ما جز اساسی ترین نیازها است و در واقع شاکله اصلی حکومت ایجاد امنیت برای مردم است.

سردار محمودی خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس راه علیرغم وجود ۶ هزار و ۶۷۵ کیلومتر راه در استان، حجم تردد بسیار بالایی داریم و از ابتدای سال ۹۷ تا بیستم اسفندماه حدود ۲۸۰ میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نشان دهنده رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل می باشد.

وی گفت:در زمینه تصادفات جرحی کاهش ۶ درصدی و در مجموع تصادفات، افزایش ۲۵ درصدی حجم را تصادفات داشتیم همچنین ۸ درصد کاهش متوفی در صحنه تصادفات و ده درصد کاهش مجروحان و بیشترین اعمال قانون به دلیل تخطی در سرعت غیر مجاز و نقص فنی خودرو و لایی کشیدن و سبقت از سمت راست بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به برگزاری رزمایش ترافیکی نوروزی یادآور شد:شنبه ۲۵ اسفندماه سالجاری، رزمایش ترافیکی همزمان با سراسر کشور اجرا می شود و تمام دستگاههای امدادی نیز حضور خواهند داشت و طرح ترافیکی نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سالجاری تا ۱۷ فروردین ماه تمهیدات پلیس برگزار خواهد شد.

سردار محمودی عنوان کرد:شعار امسال مجموعه پلیس، نشاط بهاری، نظم و قانونمندی است.

مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد:در ارتباط با سامانه ۱۹۷ که سامانه نطارتی و عملکرد پلیس و سامانه ۱۱۰ که سامانه پلیس می باشد در یازده ماه و بیست روز سالجاری، ۶۷۴ تماس داشتیم که ۷۴ درصد عملیاتی، ۲۰۴ درصد راهنمایی و ارشاد و ۸۴ درصد غیر مرتبط با پلیس بوده است و در سامانه ۱۹۷ حدود ۴۰ درصد قابل رسیدگی و ۲۲ درصد ارشاد بوده است.

وی گفت:در یازده ماه یال جاری تا بیستم اسفند ماه بیش از۸ هزار و ۸۲۰ پرونده از کلانتریها به مراکز مشاوره ارجاع شده که ۸۱ درصد آن منجربه مصالحه شده است.

سردار محمودی افزود:در حوزه اموزشی در جوامع هدف مانند مدارس ۲۱۲ جلسه آموزشی با هدف پیشگیریهای اجتماعی انجام شده است. همچنین در حوزه پلیس فتا ۲۸۰ درصد جرایم سایبری در یازده ماه و بیست روز کشف شده و ۳۱۷ نفر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع شده اند که افزایش ۱۸۰ درصدی جرایم سایبری داشته ایم که بیشترین دلیل جرایم برداشت غیرمجاز، کلاهبرداریها ی اینترنتی و هتک حیثیت و انتشار اکاذیب می باشد.

وی بیان کرد:در بحث سوخت قاچاق افزایش ۸۲ درصدی کشفیات داشتیم و میزان کشفیات سرقت ۲۳ درصد افزایش داشته است. همچنین در زمینه جرایم اقتصادی، کشف ۲۵ مورد احتکار به ارزش یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال انجام شده است.

 

این مسوول انتظامی استان اضافه کرد:در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۲ تن و ۴۲۲ کیلو مواد کشف شد که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد افرایش داشته و بیشترین کشف در زمینه مواد سنتی بوده است و در این زمینه ۴ هزار و ۶۱۸ نفر اعم از قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شده اند که افزایش ۵ درصدی دستگیری نسبت به مدت مشابه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به کشفیات مواد محترقه در چند روز اخیر گفت:کشفیات مواد محترقه تا این لحظه با افزایش مواجه بوده ایم و در زمینه کشف مواد محترقه خطرناک ۲۹ نفر دستگیر شده اند و این امر تا پایان چهارشنبه آخر سال ادامه دارد.

وی اضافه کرد:کسانی که برای مردم ایجاد ناامنی کنند دستگیر و تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشتگاه به سر خواهند برد. همچنین انتظار می رود مردم از بدعت اشتباه چهارشنبه سوری که به چهارشنبه سوزی تبدیل شده پرهیز کنند و در این شب از سنتهای دید و بازدید استفاده کنند و مراقب حال کودکان و سالخوردگان و بیماران باشند.

مقام ارشد انتظامی استان ضمن اشاره به رعایت نکات ایمنی از سوی مردم تصریح کرد:نظارت والدین در آگاهسازی و مراقبت از فرزندان بسیار مهم است. از نگهداری و تهیه و ساخت مواد محترقه در منزل خودداری کنند.
از برافروختن اتش در حجم زیاد پرهیز کنند. همکاری لازم با پلیس و سایر دستگاهها داشته باشند.

سردار محمودی افزود:علیرغم تذکرات پلیس سال گذشته به دلیل عدم توجه به هشدارهای پلیس هم فوتی و هم مصدوم در چهارشنبه اخر سال داشتیم که مناسب استان ما نیست.

وی بیان کرد:در ارتباط با ایام تعطیلات پایان سال، همه حوزه های پلیس در اماده باش کامل و صد درصدی به سر برده و تمهیدات ترافیکی و نظامی و انتظامی لازم اندیشیده شده است.
پ

ارسال نظرات
پر بیننده ها