خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت:امروز بزرگترین قدرت نظامی دنیا رقیب خود را ایران می‌داند و ایران که در گذشته نوکر آمریکا بود با انقلاب امام خمینی (ره) به این جایگاه رسیده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۰۸۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام سید محمد باقر هاشمی شاهرودی که در مؤسسه آموزش امام خمینی (ره) برگزار شد درگذشت آیت الله شاهرودی را ضایعه بزرگی برای حوزه علمیه دانست.

وی با بیان اینکه که در قرن اخیر تحولاتی در حوزه‌های علمیه پیدا شده که سابقا اصلاً نبوده و یا خیلی کم بوده است گفت: بعضاً در حوزه‌های علمیه حرکت‌های شخصی و سلیقه‌ای انجام می‌شد، اما در حال حاضر یک اهدافی تدوین شده که حوزه به سمت این اهداف حرکت می‌کند.

رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) تصریح کرد: قبل از این مدت حوزه در محور‌های بحث و تحقیق با رکود مواجه بود و دشمنان اسلام سهم بزرگی در ایجاد این رکود داشتند، اما کوتاهی خودمان هم بی تأثیر نبود.

وی ادامه داد: نمود اجرایی کردن احکام اسلامی و تحول علمی در حوزه عراق قبل از ایران آغاز شد که این حرکت به قیام مرحوم صدر منتهی شد و ایشان یک نقطه عطف و الگوی مؤثر برای جامعه روحانیت شدند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: امروز بزرگترین قدرت نظامی دنیا رقیب خود را ایران می‌داند و این ایران که در گذشته نوکر آمریکا بود با انقلاب امام خمینی (ره) به این جایگاه رسید.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب در حوزه‌ها فضلای جوانی پیدا شدند که به مدد الهی ایمان آوردند و بدون بودجه خاصی اقدامات شایسته‌ای در حوزه انجام دادند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: زمینه‌های حرکت‌های بیشتر در حوزه علمیه وجود دارد و در این شرایطی که بستر بیش از گذشته فراهم است طلاب و فضلای جوان باید بیشتر کار کنند؛ در طول این ۴۰ سال پرده‌ها از چهره منافقین کنار رفته و بسیاری از مسائل برای مردم روشن شد و در این شرایط گام دوم در بستر انقلاب باید بلندتر برداشته شود.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نکته‌های مهمی را در خود دارد گفت: ما برای پیمودن مسیر باید نسبت به لوازم و کمبود‌ها شناخت پیدا کنیم و بخشی از کمبود‌ها در حوزه دین وجود دارد و برای رفع مشکلات این بخش فضلای حوزه باید اقدام کنند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه در تبیین مسائل دینی کوتاهی کردیم افزود: ذهنیتی که از فقه ایجاد شده محدود به احکام نماز و روزه و ... می‌باشد، اما در مسائل روز و تطبیق این مسائل با اقتضائات زمان و مکان اقدام عملی خاصی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب باید از مسائل ریشه‌ای آغاز شده و اسلام به درستی تبیین شود و برای این کار از ظرفیت‌های موجود و از فضلا استفاده کرد.

رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه طرح کلی برای ۴۰ سال آینده تدوین شود گفت: ابتدا باید میان خود و سپس با اهل سنت همدلی داشته باشیم و نیز با اهل کتاب سعی کنیم اختلافات را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه دشمن برنامه‌های تلویزیونی بسیاری برای القا افکارشان به جوامع دارند افزود: ما چند برنامه تلویزیونی برای تشریح دیدگاه‌های اسلام و طرح مباحث علمی داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها